Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filmer på TV


Beckenbauer

Rekommendera Poster

Beckenbauer

köpte kabel och skulle film från dator på TV.

svhs från dator rca-skarv in i tv:=Svart.

Det händer ingenting trodde att det var lätt,men som så ofta bedrog jag mig.Finns det någon som har hjälp att ge.(xp-geforce3-T200)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt utsignalen till TV och valt PAL som format?

Egenskaper för bildskärm-->Inställningar-->Avancerat-->Val av enhet. Sedan är det säkert mer kopplingar/val du ska göra i TV´n, som andra här vet.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Val av enhet är låst till "Analog bildskärm" Tv finns som alternativ men går inte att välja . Betyder det att kortet inte klarar av detta?(nej nej det får inte va´sant)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kopplat rätt? TVn måste vara igång och kopplad till kortet för att du ska kunna göra valet... annars är det gråskuggat.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tv finns som alternativ men går inte att välja . Betyder det att kortet inte klarar av detta?"

Så är det hos mig också eftersom jag inte har någon TV-out på mitt grafikkort. Enklast är väl om du tittar på grafikkortet vilka utgångar du har.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

ingen framgång .fast nu är bilden inte svart länre utan den visar en randig gråskala från vitt till svart(känns nästan som en framgång.(kan det va´så att mitt grafikkort inte klarar detta?

Nån som vet(gf3 ti 200+xp)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

skall skärmen vara inställd på nå´t visst eller gör jag nå´t annat fel

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder senaste detonator XP ifrån www.nvidia.com antar jag? Annars, installera dem.

 

Kopplat ihop allting och gått in i kontrollpanelen -> bildskärm -> inställningar -> avancerat -> osv till fliken för utenhet, välj tv istället för skärm och tryck ok ett par gånger, datorn startas om, bilden bör dyka upp på tvn.

 

Får du inte möjlighet att välja tv så är det något fel, inte något felinställt. Prövat med en komposit/rca-kabel istället för svideo?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Vid uppstart visar TV:n "startbilden" fram till windows XP-loggan men sen tar det slut och bara flimmrar(Har de senaste drivrutinerna)F...n det känns nära.(När jag har xp-Home edition skall jag väl ladda detonator xp/2000och intexp/64bit

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-24 23:32:30 av tarzan]

[inlägget ändrat 2002-05-24 23:37:16 av tarzan]

[inlägget ändrat 2002-05-25 00:00:51 av tarzan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

om jag tar bort bilskärmsanslutningen och pluggar in svhs:en får jag "uppstartningsbild" på TV:n

(fujitsu/siemens,,,,startar windows xp)

Sedan början det flimmra. Vad skall jag göra??

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-25 00:26:33 av tarzan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Det hörs ut som om du har för hög upplösning prova att minska till 800X600 så ska det nog funka.

 

//Roger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att TV'n klarar S-video och är inställd för det, annars blir det svartvitt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

tn:n har svhs ingång och även om jag ändrar upplösningen till 800x600 uppstår samma fenomen alltså :datorn hittar tv:n bara om jag pluggar ut dataskärmen och visar bra bild under uppstarten fram till alldeles före "välkommen-screenen"sedan börjar det flimmra+att jag kan fortfarande inte välja "tv" på grafikkortet

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade du TvTool som någon föreslog ? Den brukar fixa det mesta med tv utgången, framförallt är den enkel bara en knapp för att starta upp tvut med perfekt bild.

 

Tyvärr är tvtool inte gratis och har tio minuters begränsing i demo versionen.

 

Går nog att fixa utan den men som du märkt är inte inställningarna i detonator så enormt bra för tv-ut.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Det får nog bli ett försök med tvtool och så föfärligt dyrt kan det ju inte vara

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej förfärligt dyrt är det inte men det plockar iväg om man ska måsta köpa utilities för minsta lilla sak tyvärr.

 

Men testa demo versionen först naturligtvis och kolla om det blir bra för dig, mina erfarenheter av tvtool är mycket bra.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Än en gång xyz finns du för de fattiga i anden så som Kung Harald Blåtand fanns för de hungrande i särkland.

Jag kan inte annat än böja mej inför genomtänkt klokskap och beundransvärd kunskap och....

Nej jag får sansa mej men nu funkar det.Datorskärmen flimmrar dock något under tiden jag kör film i "TV-Mode"

Men det kanske man får leva med

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Du är inte bara genialisk Du är ödmjuk också.

Stort Tack Johan.A

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ååhh, jag tackar. Fast jag tror nog att xyz, kan det hela bättre än mig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt kort är inte gjort för att visa bild på både TV och skärm samtidigt. Är nog klokt att kolla upp om din skärm klarar av de frekvenser den får i längden, annars föreslår jag att du stänger av den när du använder tv-utgången.. . som en liten säkerhetsåtgärd ;)

 

...annars håller jag med någon som sa att tv-ut-inställningarna i detonator suger. Suger så hårt att tv-utgången på typ alla geforce4-kort är helt oanvändbar i PAL-länder. TVTool fungerar som bekant inte med GF4 ännu heller, så någon lösning verkar ingen ha på det heller just nu.. varning ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Tager ditt råd "ab notam" tills jag kollat vad skärmen klarar.Det primära är ju att det funkar på TV:n.TAck

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...