Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modemskript till PB G3


CyberPet

Rekommendera Poster

Jag laddade ner de uppdaterad modemrutinerna till min nya PowerBook G3 (266MHz). Filerna hetter PB G3 Series Modem 1.0.1 och Modem Updater 1.2.1.

 

Bland annat innehöll det nya modemskript för USA och Canada, och det är ju fint. Men nu undrar jag eftersom jag fått rätt instabila uppkopplingar (vilket också kan bero på instabil internetleverantör) om det finns någon som har ett modemskript för de nya PB G3 modemen som är v.90 anpassade (som tydligen det ska vara nu med dessa uppdateringar jag gjort)?

 

Vore väldigt tacksam om jag kom i kontakt med någon likasinnad som har hittat lösningen på mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

...likasinnad som INTE hittat lösningen!!!

nästan likasinnad iaf.... får ingenting att funka, hittar inget som kan flasha upp mitt GVC modem, inte ens via PC emulatorn!

HJÄÄÄLP! det går så trööögt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag fattade det skulle det interna 56K Flex modemet inte behövas flashas mer än att fixa till de uppdateringarna jag nämde ovan... fast inte märker jag nån skillnad...för övrigt framgår det ingen stans i det tekniska specifikationerna vilket modem det är som är installerat. *suck* Tekniska specifikationer som inte ens är uppdaterade till de nya powerbookarna. *dubbelsuck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte kul att kunna besvara sina egena frågor?

 

Har hittat ett modemscript som ska funka som v.90 när man har uppdaterat som jag nämnt ovan med PB G3 Series Modems 1.0.1 och Modem Updater 1.2.1.

 

För att vara snäll har jag lagt upp scriptet på min domän, så styr dit om ni vill ha scriptet:

http://www.bazazz.com/modem/PBG3internal56Kv90.sit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas S. Westberg

Hmm hur fick du Modem Updater 1.2.1 att funka på en europeisk PB? Enligt snubbarna på Apple Tech Exchange så funkar det bara på US/Can PBs, men du kanske har en sådan. Apple har inte (enligt dem själva) lagt ut en Firmware update för euro PBs.

Om du har sökt på Tech Exchange så har du nog märkt att just Updater 1.2.1 skapat en hel del problem för en hel del användare. Många har antingen fått lov att byta ut modemet, andra är tvingade att använda 33.6K scripts. "Alla" på Tech Exchange verkar dock hålla med om att Updater 1.2.1 är skit.

Själv har jag aldrig uppdaterat modemet på något sätt, och har aldrig haft något problem.

 

/TSW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag säger så här:

 

Jag har varken mer eller mindre problem än tidigare med Modem Updater 1.2.1 (som förresten bara är ett tillägg i systemmappen och inte är någon flash av modemet). Så jag kan ärligt säga att det inte blev sämre i alla fall.

 

Mitt största problem är nog faktiskt modempoolen hos min internetleverantör just nu. Det har strulat ganska mycket sista tiden, även för min andra dator och dess modem.

 

Har du förresten nån adress till Tech Exchange som du nämner. Vore kul att se vad de skriver i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...