Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra program


Kristianstad

Rekommendera Poster

Kristianstad

Hej!

Jag fotograferar mycket med digitalkamera...

Är det någon som kan tipsa om ett bra program (gratis) som man kan använda till att organisera bilderna.

Man skall kunna lägga till kommentarer om när det togs, var, vilka som är med på bilderna osv. så att bilden inte förstörs.

 

/ Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FotoAlbum från http://www.fototime.com är ett program som jag tycker är OK och gratis.

En och samma bild kan vara med i flera virituella album. Tex en bild på Nisse och Lisa på badbryggan kan vara med i albumen Nisse, Lisa, Semestern 2001, Badbilder och vänner fast den bara finns lagrad på ett ställe.

En annan bra funktion är att det är kanonenkelt att skapa CD med bilder och visningsprogram (bra att ge bort till vänner och bekanta.

Bilderna förstörs eller förvanskas inte och du hae EXIF-informatioen kvar och den är tillgänglig.

---/samoht

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Album GV som finns att hämta på

www.xydot.com är mitt favoritprogram, bl.a. just för att det finns gott om plats för kommentarer, är enkelt att använda. Fungerar enligt samma princip som beskrivningen av FotoAlbum i tidigare inlägg. Nuvarande version är gratis, nästa blir shareware enligt programmets skapare.

Lycka till!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...