Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail-inbrott


Danne W

Rekommendera Poster

Hej i sommarvärmen alla Eforum polare..

Saken är denna -Sonen Johannes 11 år (brutalt hårdvaru intresse, som pappa) har några "kompisar" som råkade se hans passw till Hotmail och naturligtvis satte de i gång att maila Johannes maillista med div dravel & skit. Finns det något sätt att se ISP eller ipnummer i Hotmail på de mail dom skickade till polarna? Hur går jag & Johannes tillväga för att klämma åt dessa polare? Detta är andra gången dessa spyor gör detta så nu tänkte vi klämma åt dom hårt....

Hare bra i sommarvärmen

Danne

 

 

Tänk inte på framtiden -den kommer när du minst anar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte finnas något i stil med

X-Original-IP:

i meddelandets header

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Johan,

Men hur tusiken läser man en header i Hotmail? I Outlook är det som bekant inga problem..

Danne

 

 

Tänk inte på framtiden -den kommer när du minst anar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur tusiken läser man en header i Hotmail?

Du menar när man loggar in på deras hemsida? Borde väl fungera med att klicka på Options->Mail display options->Message headers/Advanced

 

I Outlook är det som bekant inga problem..

Varför inte hämta mailen till Outlook då? Var ett tag sedan jag använde hotmail, men det bode väl gå att lösa?

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-09 23:05:30 av Johan A.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att konfigurera Outlook Express till att automatiskt logga in på hotmail-kontot. Då ser du alla mail i Outlook Express, och kan enkelt kolla headern där. Det funkar i senaste versionen av Outlook Express. Visserligen tror jag den finessen fortfarande är på beta-stadiet, men den funkar bra i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...