Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excelproblem (!?)


pihlz

Rekommendera Poster

Hej..

 

Har stött på ett mycket underligt fel i Excel. Min far kör lite faktureringsunderlag etc för ett liten lokal verksamhet där de bor, och problemet uppenbarade sig efter att jag ominstallerade deras burk (då far tyckte den var rejält seg). Installerade därför om Windows (ME) och Office97.

 

I de kalkylblad som han använder, finns en del enkla formler för att helt enkelt addera och multiplicera ihop lite olika tabeller och celler.

 

Men problemet är nu att de celler med formler inte längre uppdaterar sig själva när man lägger till en post utan man får antingen dubbelklicka i cellerna med formlerna eller stänga kalkylbladet för att de skall uppdateras.

 

Jag kan inte begripa vad som kan ha gått snett, har testat i Office XP med tyvärr samma resultat. Har även uppdaterat Office 97 med de två Service Packs som finns tillgängliga.

 

Om någon stött på nått liknande eller kanske löst liknande problem lyssnar jag gärna ! ;)

 

All hjälp och råd mottages tacksamt

 

/pihl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XL-Dennis

Pihl,

 

Kontrollera att automatisk beräkning är förbockad:

 

1. Välj kommandot Verktyg | Alternativ

2. Välj fliken Beräkning

3. Bocka för Automatisk.

 

Löser det problemet?

 

Mvh

Dennis

http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar för hjälpen.. nästan pinsamt får jag väl tillägga. ;) Förstår inte hur jag kan ha missat det. Men iallafall, ett Stort tack !

 

/Pihl

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...