Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VCD film?


Ored

Rekommendera Poster

Jag har en VCD (MPEG) film på två CD-rom skivor. Nu är det så att jag undrar hur jag ska göra för att spela denna film på min iMac med system 8.6?

 

Jag har prövat att spela filmen i QuickTime 4.0 Pro för Mac & PC med programmet säger att QuickTime inte förstår filen.

 

Därför undrar jag om det finns något annat sätt att spela upp filmen utan att man behöver ha Quicktime (jag ska alltså kunna avinstallera Quicktime)?

 

Jag har fått filmen att fungera på en PC som jag tex använde det medfäljade programmet Sony VCD player eller Microsoft media player.

 

Jag har tyvärr även provat Microsoft media player för Mac men där fungerar den inte. Tror den använder sig av QuickTime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett litet program som heter "Vid4Win 2 QT" som du kan ladda ner på de flesta ställen. Detta program gör det möjligt att utan problem spela MPEG-filmer. Prova.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

HA, jag har själv en likadan skiva, men jag har inte hittat nåt program som kan spela dat-filmer.

Har testat MASSOR av VCD-program men inget av dom visar några bilder.

 

Microsoft Media Player till Mac kan INTE spela dat filmer.

dessutom vill jag behålla min dator M$-fri...

 

vore jättetacksam ifall nån kunde hjälpa!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen som jag hade frågor om innehåller två cd skivor. Men det är igentligen bara cd nr 1/2 som jag har problem med att den bara går att spela på en PC för CD nummer 2/2 fungerar alldeles utmärkt i QuickTime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...