Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hänger sig i Applemenyn


anders123452

Rekommendera Poster

När jag går ner under äpplet så får jag fel -84 så fort jag försöker öppna en undermeny, dvs det gäller inte de filer som ligger där utan bara mapparna.

 

Jag har startat om datorn några ggr.

 

Händelser innan felet uppstod är:

Det började efter att jag hade laddat ner en avi-fil från internet, nedladdningen avslutades eftersom jag kopplades ner innan hela filen var nerladdad, men jag försökte öppna den ändå. Den gick att spela men ingenting syntes.

 

De program, tillägg som jag har installerat är Drag-any-window (har prövat med att stänga av det) och Ir-inställningar (också avstängt nu)

 

Jag har kört Virusscan (3.0, evaluation copy) samt Desinfectant. Virusscan noterade att Typen för två katalogalias under applemenyn var ändrade från "feat" till "fdtr" (tror jag) kortfunktioner och bokmärken.

 

Hjälp, vad är det som är fel.

jag kör 8.6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

testa att lägga in en mapp i applemenyn som hamnar överst (t.ex. " test")

funkar det är det ju fel på aliaset i Applemenyn... kasta och gör nytt.

funkar det inte kan du testa att slänga Apple Menyns inställningar i Programinställningsmappen och gå till steg 1.

funkar inte det...

kasta inställningsprogrammet "Apple Menyns inställningar" och få dit en ny från nån kompis eller från sys-CD.

så skulle jag gjort i alla fall...

 

är mappen som krashar datorn ett alias till en annan hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack John!!

Det fungerar. Jag kastade aliaset och la dit ett nytt och vips funkade det igen.

Det är ju skönt att det löste sig, men det som är irriterande är ju att inte få reda på varför det gick fel...

 

Hälsningar

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...