Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flat rate?


jonte3

Rekommendera Poster

Jag undrar om det finns något bolag som erbjuder fast uppkopplings pris till internet? om man bortser från sprays 70h fastpris.

Eller om det finns något bolag som man betalar per byte som man laddar hem?

 

 

/jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Om du kan, så skaffa någon form av bredband.Går det inte att skaffa bredband så kan de flesta som bor i någorlunda tätorter skaffa ADSL.

 

Utfors har annars 5 öre/minuten på helger. (Fast Utfors är ingen rolig operatör).

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det finns nån som har ren flatrate, inte efter att Spray lanserade sin ökända 100timmars och blev mäkta förvånade när folk surfade upp alla 100 timmarna dom betalat för, dom trodde att om man har flatrate så surfar man mindre.

 

http://www.netlink.se är en annan som har s k. tidsbegränsad flatrate, men alla såna lösningar tenderar att bli dyrare (om man nu surfar så mycket så att det är värt att kallas surfa ;) än t.ex. ADSL, som föregånde talare föreslog, men kolla där om det finns nåt som passar.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 512DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

[inlägget ändrat 2002-04-27 06:22:45 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Jonte3. Att surfa med modem är svindyrt. Räknade ut hur mycket det skulle kosta på jobbet (8 tim/arbetsdag) om jag hade modem och det landade på:

18,4 öre/min x 60 min x 8 tim x 5 dagar x 4 veckor / 100 öre = ca: 1800 kr/månad!

 

Jag körde dessutom ISDN och då tillkom 300 kr/månad.

 

Man kan nästan förstå varför den giriga Teliatanten ville höja priset på ADSL. Men bara nästan. :)

 

/JANspeed

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Ja, telebolagen gör stora pengar på att de kan ta betalt efter hur mycket man använder det istället för en fast avgift.

 

Jag minns inte de exakta siffrorna, men det som film- och musikbranschen drar in i pengaväg på ett år är mindre än vad telebolagen får in på två veckor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...