Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Massutskick med synliga adresser


John Andersson

Rekommendera Poster

John Andersson

Hej.

 

Fick ett mail häromdagen med över tvåhundra synliga mottagare för samma brev. Listan kom från en facklig styrelse och adrsserna från deras lista över medlemmar. Massutskick är en sak, men är det tillåtet att göra ett sånt där alla medlemmarnas adresser är fullt synliga för alla som får brevet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv och skäll ut dem lite... ;-)

 

Om det är tillåtet eller ej vet jag inte men det är ju nettikettbrott... Man gör helt enkelt inte så.

 

Fick själv för ca en månad sedan ett mail med 1100 synliga adresser. Det var en smal branschtidning som skickade... Riktig lite "guldlista" med en mycket specifik kategori personer.

 

Skrev ett ganska argt mail till dem...

Efter mitt mail så fattade killen som skickat konsekvensen av tilltaget - vem som hels med lite kunskap sätter ihop en egen adresslista av hans mottagarlista och skicar själv.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Andersson

Jo, skrivit och gnällt (och tipsat om hur man gör mottagaradresserna osynliga) gjorde jag sekunden efter och en ursäkt damp ner någon timma senare. Har dock en känsla av att det kommer att hända igen (ursäkten kändes inte så ärligt menad) så därför undrar jag om det är lagligt eller inte. Om inte, så kan man gå ett steg längre nästa gång.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

 

 

 

En skicklig advokat skulle kunna vrida till det så att det hamnar under PUL.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...