Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

När kommer 56k modem?


Shinden Sôsa

Rekommendera Poster

Shinden Sôsa

Hej

 

Jag undrar om det är någon som vet när och om det kommer at komma ut modem som stödjer 56kbps..

För dom snabbaste modemen nu stödjer ju bara 33.6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta v.90 modemen är ju snabbare än 33.6kbps.

 

Sedan att Telia inte garanterar mer än 9600bps i sina trådar är ju en annan sak.

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Jag kanske inte var tillräckligt tydlig.

När jag menade modem som är snabbare än 56kbps så menade jag i båda riktningarna.

V.90 kan ladda ner i max 56k men kan bara sända data i max 33.6k... Frågan är ju om det kommer att komma modem som klara 56k eller mer i båda riktningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Verkar som den där felande 0.001% var den avgörande.

Enligt ITU så kommer det att komma en ny modemstandard senast juni 1999.

Den kommer att heta "G-lite" och stödja 1.5Mbps vid inkommande och 512kbps vid utgående signaler genom dom vanliga telefonledningarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Du menar att man ska skicka digitalasignaler via telefonledningarna?

Det var ju tänkt att ISP skulle höja taxan i och med 56k modemen men som tur var så gjorde dom ju inte det, men jag tror att du har rätt när du säger att dom kommer att höja avgiften för 1.5Mbps trafik..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Jag har uppmärksammat i IDGs nyhetsarkiv att det tyligen har utvecklats ett modem med samma tekniksa specifikationer som G-lite fast den här standarden heter dsl-lite...

Verkar som om det blir ett nytt X2 VS K56Flex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Modemen är ju ett billigare alternativ till ADSL, nu vet jag inte vart prislappen för ADSL kommer att hamna på men..

Hade ISDN varit billigare så tror att jag fler hade använt siga utav det istället för v.90 modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...