Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemresurser


Tero

Rekommendera Poster

Hej!

Har ett stort problem med min pc (800mhz, 256RAM)och det är att så fort jag startar den så börjar den svälja av systemresureserna, och efter ca. en timme så är den nere på ca 12%. Vad skall man göra för att avhjälpa det? kan jobba med datorn i ca 1 timme, sen kraschar den. Tacksam för snabb hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera Windows XP. De symptom du beskriver tyder på att du kör Win 98/ME...

 

Om XP inte är ett alternativ så ta och installera om datorn från grunden (på tom partition alltså) och installera de program du behöver på nytt.

 

Ett enklare men inte lika effektiv metod är att bara installera om Windows.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tusen tack!...då är jag en bit på väg för att lösa "problemet". Kan man installera XP direkt över WIN98ME?..och finns XP att tanka hem gratis?

 

 

-----------------------------------------

Jobbet: PC, WIN2000, 800mhz, 256 RAM

Hemma: Macintosh PPC G3 266 mhz, Mac OS X 160 RAM

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP kostar pengar. En uppgradering från 98 eller ME till XP Home ligger på ca 1000kr (tror jag) men är väl investerade pengar.

 

Att installera XP över 98 eller ME går men är inte att rekommendera. Flytta data till en annan disk eller partition eller ta backup på det på något sätt. formatera sedan din hårddisk till NTFS med hjälp av XPs installationsprogram och installera sedan XP.

 

Är budgeten för liten för XP så rekommenderas en ominstallation av ditt nuvarade OS (98 eller ME?).

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigvolvo

Du har ett program som läcker minne.

Se över vilka program som du startar med datorn.

98SE/ME ska utan vidare klara att köras dagar-veckor utan en omstart.

 

 

"I didn't fight to the top of the food-chain to be a vegetarian."

 

[inlägget ändrat 2002-04-10 15:12:36 av jobbigvolvo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...