Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chat?!?!


Eminos

Rekommendera Poster

Varför inte införa nån chat funktion på eForum...så man kan få hjälp i "realtid" med sina problem...kanske vore nåt...:)...vad säger ni?

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna funktion fanns på den gamla goda tiden när IDG Online levde.

Så varför inte fixa till en sådan på Eforum?

Likaså fanns det en programbank, vilket simon & Co: håller på att fixa.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Det är ett bra sätt för de som har många frågor/problem. Då slipper man kanske långa forumsdisskutioner.

 

Man kan ta flera eforumtrådar som exempel där inläggen skapas i all oänlighet...

Vid sådana tillfällen är ett eforumchat ypperligt!

 

Annars tycker jag det fungerar fint att använda vanligt forum. Simon & co: gör ett bra jobb - eller vad tycker ni?

 

[inlägget ändrat 2002-04-06 18:02:07 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Man kan ta flera eforumtrådar som exempel där inläggen skapas i all oänlighet...Vid sådana tillfällen är ett eforumchat ypperligt"

Som ett komplement när tråden börjar bli för lång och mynnar ut i att 2 personer svarar varandra och tappar värde för de flesta av oss. Har själv "råkat" ut för det. Någon på forumet bad oss lägga av, för nu har det gått för långt. Så vi chattade istället.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte införa nån chat funktion på eForum...så man kan få hjälp i "realtid" med sina problem

Fyller inte IRC den här funktionen egentligen?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojsan... Än en gång har jag lyckats slå ihjäl en kanske bra idé med ett uttalande som angriper från en lite avvikande vinkel.

 

Precis som Programbanken för ett tag sen:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=250062

 

Blir folk stumma av det uppenbara jag presenterar eller gör jag det på ett sånt sätt att får de intrycket av att det är lönlöst att argumentera vidare?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du är bara jobbig. ;)

 

Vad hände med programbanken, btw? Har funderat på det. :)

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är bara jobbig. ;)

Jo, det sitter i genua som storseglaren säger.

Jag får väl göra ett fortsättningsförsök i chat-ärendet kanske.

Den som orkar och har lust kan ju bege sig till #eforum på EFnet eller bara klistra in länken i webläsaren:

irc:irc.du.se/eforum

 

Obs. Jag är rätt kass på IRC så om nån vill leka operator är det bara att säga till.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger Simon om förslaget...det vore bra om man antingen kunde länka (från eForum-hem) lr nåt till chatten som är igång nu på IRC, lr att bygga in nån javachat...???...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ICQ..?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICQ skulle kunna vá nåt...men jag hittar inte funktionen som fanns i tidigare versioner...kommer inte på vad det hette...men man kunde skicka gruppmess, och man såg alla som var registrerade på "detta"...:) ...jag har version 2001b ...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICQ skulle kunna vara nåt, men det beror på hur man ser det.

IRC är ju lämpat för exakt sån här verksamhet, men nackdelen är ju såklart att man måste ha en klient och att inte alla har möjlighet att delta p.g.a. restriktioner brandväggen.

 

Om vi tänker oss en webchat hårt integrerad i Eforum så ser jag uppenbara risker i att diskussionerna alldeles för lätt slinker över till chatten. När man kommer hem och skall plöja igenom vad som har skrivits under dagen så hittar man bara massa trådar som avslutas med "vi ses i chatten istället".

 

Hur ser ni andra på detta?

När är det lämpligt att chatta istället för att skriva inlägg?

Om en novis kille behöver steg-för-steg hjälp kanske det skulle vara lättare med en chat.

Har fler intresse av att följa den chatten då eller är det nåt mellan två pers?

Är det okej med ett "uppehållsrum" där snacket går för jämnan om ditt och datt? (säg 'ja' =)

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...