Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jobb?


Tobbe Olsson

Rekommendera Poster

Tobbe Olsson

Hej!

 

jag är 17 år och går NV programmet, intriktning teknik i gnosjö. Jag undrar hur jag kan få kontakt med data/it företag som man kan praktisera alt. sommarjobba hos...

Vad behövs för kunskaper om man vill praktisera, sommarjobba på ett konsult/programmering/webb företag? Har relativt lång dataerfarenhet och är väldigt intresserad av programmering/underhåll/felsökning mm.

 

 

MvH Torbjörn Olsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Det bästa sättet är att kolla kontakter:

Mammas brors fru, kompisens pappa etc.

 

Annars så kan du helt enkelt prova och ringa till it-bolag eller andra oxå (Järnhandlaren kanske vill ha en egen hemsida men har inte tid/kunskap själv?) direkt och fråga, det brukar löna sig att ta initiativet.

 

Konsultbolag tar nästan aldrig in sommarjobbare. De gör nästan aldrig interna projekt utan arbetar åt en kund som vill ha kvalificerad personal.

 

Det absolut bästa är om du kollar upp ett företag, surfar in på deras hemsida och kollar vad dom sysslar med, sen kan du fråga om dom behöver hjälp inom något av deras områden. Att bara fråga om dom behöver nån brukar inte ge något, speciellt inte om det är ett stort företag, då vill dom att man är mer specifik.

 

 

/Klas

 

PS. Jag har själv sommarjobbatalla sommrar utom en sedan högstadiet

DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...