Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera OS


danne med d

Rekommendera Poster

danne med d

Jag har just installerat Debian linux på en dator som också kör Win 98. När jag nu startar datorn är det linux som startas. Kan man göra så man får en startmeny där man kan välja vilket operativsystem som skall startas.

Jag är totalt ny på linux så skriv det så enkelt som möjligt tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du är totalt ny på Linux, försök med nått lättare om du vill snabbt komma igång.

Har du 128MB eller mer minne och 3GB hårdisk eller mer till Linux Mandrake 8.2 har du mindre och en dator från 1999 eller äldre Mandrake 7.0, 486 varianten funkar också till Pentium.

http://www.linuxshop.nu

erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Eftersom du är totalt ny på Linux, försök med nått lättare om du vill snabbt komma igång.

Har du 128MB eller mer minne och 3GB hårdisk eller mer till Linux Mandrake 8.2 har du mindre och en dator från 1999 eller äldre Mandrake 7.0, 486 varianten funkar också till Pentium.

http://www.linuxshop.nu

erik

Flera OS på en dator orsakar bara problem...Jag hade Free dos på en dator och Windows Ultimate. Jag hann inte ens börja använda Free dos innan det försvann. Jag tänkte att jag skulle installera lite program till Free dos men efter att jag hade installerat lite drivrutiner och annat till Windows Ultimate så försvann free dos. Hur vet jag inte? Peter Norton varnade för flera år sedan att göra sånt. Jag har läst om detta i MS dos handboken.

Linux Red hat 8 har jag också på en dator. Men på den datorn har jag bara detta operativsystem. Tur att det kan läsa USB-minnen så kan man skriva i LInux och flytta över datafilerna till denna dator som jag har Windows XP på.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera OS på en dator orsakar bara problem

Nja, problemen brukar uppstå när man tar bort ett av operativen..

Vill man bara testa annat operativsystem så finns ju flera vägar för att göra det.

 

För övrigt lite gammal tråd väl ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...