Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya mjukvaruversioner...


Cytech

Rekommendera Poster

... har det släppts till T39 och T65. För båda är nu R4A007 den senaste programversionen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... har det släppts till T39

Har du nåt inside tips vad jag ska säga hos servicepointen? Dom brukar nämligen fråga vad det är för problem med telefonen. Problemet för mig är att det inte är nåt problem. Vill bara ha senaste mjukvara. Visserligen har den hängt sig några gånger och jag måst ta ur batteriet för att stänga av.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så länge det finns garanti kvar på telefonen ska de egentligen inte ifrågasätta varför du vill ha mjukvaran uppdaterad.

 

Men det är ju bara att säga att den hänger sig. Första åtgärd på detta är mjukvaruuppdatering om inte telefonen har senaste programvaran :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Så länge det finns garanti kvar på telefonen ska de egentligen inte ifrågasätta varför du vill ha mjukvaran uppdaterad"

Thx!

Den version jag har är R3B006.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ryser lite..

Förr så fungerade ju telefonerna bara.

Idag verkar det vara lika mycket "besvär" med en telefon som en dator.

Trots att man lägger in uppdateringar och rättelser så är det alltid nåt fel.

Gamla nallar hade väl inga eller iaf väldigt få buggar?

 

Obs! Jag har absolut inga egna erfarenheter om detta, jag bara återger sånt som jag har läst på Eforum.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Obs! Jag har absolut inga egna erfarenheter om detta"

Du vet inte vad du missat i så fall...

Vi som håller på här vet ju att senaste drivrutinerna är ett måste för de flesta. Så varför inte samma med mobilen? Som tenderar att närma sig dator. Bara väntar på den dagen då man själv hämtar ny programvara från nätet.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag ryser lite..

Förr så fungerade ju telefonerna bara.

Idag verkar det vara lika mycket "besvär" med en telefon som en dator.

Trots att man lägger in uppdateringar och rättelser så är det alltid nåt fel.

Gamla nallar hade väl inga eller iaf väldigt få buggar?

 

ligger nåt i det du säger... min fyra år gamla 8110:a är ett bra exempel på det... inte behövt uppdatera den och den funkar alldeles utmärkt än idag, även om jag numera sällan använder den ;-)

mycket beror troligen på att dagens telefoner innehåller så mkt mer än bara funktionen att ringa... det är mer som kan bli fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...är nu R4A007 den senaste programversionen"

Har nu uppgraderat min T39 till denna version. Det dolda spelet, Snake, är nu borta. Eventuellt försvann det redan med förra uppgraderingen.

Upptäckte också då jag gick in på IQ-mail att där fanns 78 nya mail. Men telefonen kunde bara hämta 50 st. Stänga av och börja om, så hämtades resten. Men roligare kan man ha än att läsa mail i 39:ans display.

Har inte noterat detta förut att mailen sparas på IQ-mail-servern. Ska jag ta bort dem via telefonen, så hämtar den automatiskt om samtliga återstående efter radering av ett mail. Ser några timmars onödigt jobb framför mig.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... har det släppts till T39 och T65. För båda är nu R4A007 den senaste programversionen.

 

Var och uppgraderade min T65 i dag.

Spelet "Game" är borta.

har inte märkt några andra förändringar ännu. Men ska kolla vidare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

Såg att Siemens faktiskt har börjat med det.

Finns uppdateringar till S45 och ME45 att ladda ner från nätet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då förväl att "Game" var borta nu! :) De har ju inte ens lyckats göra en instruktion som stämmer med spelet.

 

Får nog ta och uppgradera min i morgon...

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
"Det dolda spelet, Snake, är nu borta."

Upptäckte idag att det inte var borta. Fick slå en annan kod än tidigare för att få fram Snake. Slog 7 8 9.

Inte för att det är nåt upphetsande att spela i mobilen, men kul med ett Eastern egg.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

så var det lite nya versioner igen :)

 

T39 har fått en ny version, R4A008 (så har man redan R4A007 så behöver man ju inte rusa iväg å uppdatera då skillnaden kommer vara väldigt liten) och R520 har också fått R4A008.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R4A008...då skillnaden kommer vara väldigt liten

Vet du möjligen vari skillnaden består, jämfört med 007? Har Comviq abonnemang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet du möjligen vari skillnaden består, jämfört med 007? Har Comviq abonnemang.

 

nää... tyvärr inte... man får aldrig veta vad som är ändrat i de nya versionerna... vilket jag tycker är lite synd... dock så kan man ju undra varför SE släpper en R4A008 när dom bara för två tre veckor sedan släppte R4A007... kan ju iof vara någon större bugg som upptäcktes i 007-versionen som de var tvungna att rätta till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

så var det dags igen :) Denna gång gäller det T68m, version R2D005 släpptes idag... inte testat den nåt närmare än, men det rör sig fortfarande om en ren m-version, så det är inte uppgraderingen till i programvara som släppts.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Som på alla andra nyare Ericsson:

 

< - pil vänster

> - pil höger

 

Knappa in följande sekvens:

>*<<*<* - nu kommer du till service-menyn.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...