Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskfläkt från skribofont..


Shinden Sôsa

Rekommendera Poster

Shinden Sôsa

Jag köpte en hårddiskfläkt på skribofont till min nya hårddisk men nu har det strulat till sig lite.

Saken är den att när datorn inte har stått avslagen i mer än 10timmar och man sätter igång datorn så låter det utav bara h*vete. Det är kullagrena i fläktarna som låter om man låter datorn stå på ett tag slutar det IOFS att låta men..

Undrar om detta går på garantin eller om man blir tvungen att smörja upp lagrena. Det känns ju lite sunkigt att göra detta när jag bara har haft den i 1 månad... Hm..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Hårddiskfläkten kyler ner hårddisken... Fast i det här fallet är det 2st fläktar per enhet. Jag kommer inte riktigt ihåg vad den kostade men runt 120kr IAF..

Om jag låter bli att stänga av datorn så låter fläkten/fläktarna inte mycket men det är just om datorn har stått avslagen i ett par timmar då låter den som en stucken gris, knappt så att man vill vara i samma rum...

Jag har fortfarande inte kommit på någon bra lösning på hur jag ska få fläktarna att bli tysta, jag antar att jag får doppa hela kalaset i matolja..

Det gjorde jag med min processorfläkt och nu låter den ingenting.

Har du en hårddisk som snurrar 7200rpm så rekommmenderar jag dig verkligen att skaffa en hårddiskfläkt.

Personalen på Skribo är helt ok, Henke är himla schysste fast den där tjejen som sitter i receptionen är himla söt och är verkligen något att vila ögonen på undrar om hon är upptagen? Kanske någon på Skribo som har inside info... :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...