Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ringa


Morpheus

Rekommendera Poster

Jag använder Windows Nummersändaren hemma då jag ringer/svarar i telefon. Jag ringer alltså från datorn till telefonen med en mikrofon. Det är mycket praktiskt. Frågan jag skall ställa är: Hur reglerar man volymnivån på mikrofonen? (det händer inget då man flyttar regeln på "mikrofon" då man dubbelklickar på ljudsymbolen i aktivitetsfältet).

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Var är mikrofonen inkopplad? (Det är troligen där du reglerar volymen.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikrofonen är inkopplad i hålet där det står "MIC" på datorns baksida.

Jag kan ju tillägga att modemet är internt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Är det alltså på modemet mikrofonen är ansluten? I så fall är det på modemet inställningen måste finnas. I och med att modemet är internt sker det troligtvis med något program. För att ta reda på hur du ska göra bör du kika i manualen till modemet. Dock brukar det ju tyvärr vara ganska sparsamt med sådant i dagens läge, men i vissa fall brukar det följa med en pdf-fil på samma cd som drivrutinerna till modemet finns.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikrofonen är ansluten till ljudkortet. I vanliga fall när man använder mikrofonen går det utmärkt att ändra volymen...men när man ringer händer det ingenting...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

I min version av nummersändaren (eng 1.50) finns en reglering för micken som kommer upp när man trycker "dial"

Mitt problem är att den inte kopplar fram samtalet alls, du lyckas alltså att ringa via den vanliga telefonlinjen utan att gå via någon internetleverantör?

Har du i så fall gjort några speciella inställningar?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...