Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NVIDIA Quadro2 Pro


haninge

Rekommendera Poster

Hej!

Undrar om att jag har en gafikort "NVIDIA Quadro2 Pro" och den har BARA 2-utågångar en för vanlig skärm och en så kallad digitala utgången. Så jag tänkte koppla den till TV men fattar inte hur man ska gå tillväga. Är det någon som känner till hur man kan eller om det är någon speciellt sladd man måste ha...... grafikkort hemsida http://www.nvidia.com

 

Tack på förhand!

 

mvh

manchal Singh Dang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen videoutgång på kortet så går det inte med någon vanlig sladd, tyvärr. Varför man nu köper ett svindyrt Quadro2 å får för sig att koppla det till en tv kan man juh dock fråga sig ;p

 

De alternativ som finns är att köpa en scankonverterare som du pluggar i monitorutgången på kortet, som konverterar en vga-signal till något som din TV klarar av. En dylik konverterare lär kosta runt 600-1600 sek beroende på kvalitet och märke.

 

För övrigt så tillverkare inte Nvidia grafikkort, utan bara grafikkretsar. Förmodligen är ditt grafikkort tillverkat av Elsa (www.elsa.com) och det är dit du bör vända dig för mer information om kortets specifika design och bildutgångar. Elsa har dock kastat in handduken nyligen...

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Jag skulle tippa på att nVidia visst tillverkar grafikkort. Hur skulle de annars kunna utveckla nya kretsar?

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neh, Nvidia tillverkar bara grafikkretsar - finns ingen försäljning av grafikkort "built by Nvidia" såvitt jag vet?

 

Såvitt jag förstått är t.o.m. specning av referensdesign av kort utlagt på tredje part?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Men nVidia måste ju uppenbarligen ha något kort (testrigg) att köra sina alfa/betakretsar i.. Fast dessa kanske tillverkas av tredjepartstillverkare också? Låter i så fall lite skumt.. Jag menar: Det är ju inte sååå svårt att etsa kretskort och löda dit kretsar på. Det har till och med jag gjort i badkaret! ;-)

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
"För övrigt så tillverkare inte Nvidia grafikkort"

"Jag skulle tippa på att nVidia visst tillverkar grafikkort"

På mitt grafikkort Geforce3, står nVIDIA Corporation och inget annat. Har lusläst kortet. Modellen är P 50.

nVIDIA kanske låter annat företag tillverka grafikkort åt sig. Men på kortet står nVIDIA och inget annat företag. Att i butik köpa ett nVIDIA grafikkort är inte möjligt. Däremot via name-PC tillverkare kan man som tillbehör köpa ett nVIDIA grafikort. Det har jag gjort och har därför ett nVIDIA Geforce3 kort.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Visiontek som står för referensdesign och tillverkning av referenskort åt Nvidia.

 

Om du mot förmodan har ett kort som är _tillverkat_ av Nvidia så bör det vara någon form av unik helgedom :)

 

Inte alla korttillverare skriver ut sitt namn på kortet i OEM-branschen. Hade ett TNT2-kort en gång i tiden som hette "VGA Nvidia TNT2 Ultra" men som definitivt inte var tillverkat av Nvidia. Slå upp FCC-ID-koden på kortet och se vem som verkligen har tillverkat det.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Slå upp FCC-ID-koden"

När jag väl hittat FCC-ID hur går jag till väga sedan för att se vem tillverkaren är?

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar!

Kan inte kolla nu då jag sitter vid annan PC, men i morgon blir det.

Hoppas jag nu inte möter nåt problem på vägen.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Slå upp FCC-ID-koden på kortet"

Har testat din länk: http://www.fcc.gov/oet/fccid/

men får bara besked: There are no records matching your query. De koder jag funnit på kortet är:

180-P0050-0100-A09

C455

N11071

P50

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-03-16 22:17:08 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koden är alltid benämnd med "fcc id" utskrivet före den. Är det den du hittat som inte fungerar så vete tusan varför ingen match ges. Kolla med den äldre databasen, se upp med 1, 0 och 5 - kan vara I, O och S ;)

 

Det räcker med de tre första tecknena för att få fram tillverkaren.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Slå upp FCC-ID-koden på kortet"

DAEYOUNG ELECTRONICS INDUSTRY CO LTD

låter det troligt?

Envis som jag är så öppnade jag burken igen och fann ytterligare en kod, DS/N ... Tar man bort / så blir det DSN, vilket alltså är ovanstående företag från Korea.

 

Tack för hjälpen!

 

PS Hade du svårt att somna? :) för så här skrev du kl. 22:20

Nej, nog nu - godnatt forumet ;)"

[inlägget ändrat 2002-03-17 08:49:33 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS Hade du svårt att somna? för så här skrev du kl. 22:20

 

Nja, 'godnatt' var till forumet - inte för min egen del, tvärtom :] ...fast jag återkom tydligen rätt ofta till forumet under natten märkte jag, trots att jag jobbade på en 3d-scen till ett flt-demo fram till sextiden...

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...