Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Star Trek - En ensam röst


JANspeed

Rekommendera Poster

Detta brev skickade jag till SVT men jag har en känsla av att bara min röst inte kommer räcka för att få dem att ändra sig.

 

Ni som håller med eller bara vill hjälpa till maila gärna en kommentar till svt på den här mailadressen:

 

programupplysningen@svt.se

 

Brevet:

Hej SVT!

Jag är ett troget fan av Star Trek och blev lite besviken när ni helt plötsligt flyttade programmet till sent på söndagen. Ok om ni inte vill ha det i bästa sändningstid men jag tycker att flytta det så sent var lite väl elakt.

 

Eftersom jag har en ganska lång resväg så är jag tvungen att gå till sängs tidigt för att hinna till jobbet i tid och det har lett till att jag nu missat ett antal avsnitt på grund av vår opålitliga video. Det finns dessutom de som inte har någon video och inte får en chans ens. Star Trek är nästan det enda program jag ser på SVT 2 och nu är ni på väg att fasa ut det också?

 

Jag förstår inte hur ni kan tro att folk skulle vara mer intresserade av konstutställningar och konstnärers vardagsliv? En konstutställning sitter man ju inte inomhus och ser på TV heller? Det jag inte heller kan förstå är hur Star Trek skulle vara mer barnförbjudet än EKG som nu på söndag handlar om satanister och djävulsdyrkare? Är det sånt som ni hellre tycker att dagens ungdom ska se framför Star Trek? Det är ju rent sjukt?

 

Jag hoppas att ni gör nånting åt det här och flyttar tillbaka Star Trek eller åtminstone visar programmet på en tidigare sändningstid.

 

Vänliga hälsningar

 

Ett Star Trek fan

Jag har en känsla av att svt inte kommer ändra sig men det är värt ett försök.

 

Tacksam för hjälp.

 

//JANspeed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste tyvärr erkänna att jag tyckte det var bra att de flyttade fram sändningstiden till sent. Inte för att man tittar på tv klockan halv elva på söndag (jag ska också upp och jobba), men för att videon faktiskt är ledig då. Under kvällen är videon oftast upptagen med att visa barnfilmer. Och jag sätter mig inte och tittar på StarTrek med ungarna klängandes i soffan (min treåriga påg tycker faktiskt att det är läskigt med alla figurer i Voyager, till och med Neelix).

 

Så, jag lider inte av att de flyttat på sändningstiden...

 

ivanavi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att jag är en av de konstiga människor som trivs med att avsluta söndagskvällen med startrek innan man kryper ner, trots att jag jobbar på måndagmornarna.

 

Sändningstider runt 22:00-01:00 är alldeles lagom att avsluta dagen med om man är på det humöret - tidigare på kvällen är åtminstone inte jag särskilt pigg på att sitta framför TVn - särskilt inte på sommarhalvåret då det fortfarande är ljust ute.

 

Men jag önskar JANspeed lycka till, det är trots allt alltid beundransvärt att försöka ta lite strid med större verksamheter, organisationer och myndigheter ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående startrek, vad tycket ni om Enterprise ?

 

Lamare serie får man väl leta efter, har sett 17 avsnitt nu och hittills har det inte hänt ett smack i serien.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, ingen startrekserie har väl någonsin haft en intressant inledande säsong?

 

Tycker Enterprise äntligen har börjat bli en aning intressant iom de senaste två-tre avsnitten (om än något återkommande plot - men om det är vad som krävs för att etablera ett persongalleri så visst, kör hårt).

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...