Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ändrar jag "nycklar"?


stefanowich

Rekommendera Poster

Fick ett litet problem när jag hade installerat fel nätverkskort i win 95. När jag startade datorn berättade den för mig att ett windows skyddsfel hade uppstått, som tur är gick den att starta i felsäker läge, där jag tog bort kortet och startade om och då funkade det som vanligt förutom att när jag installerar kortet får jag samma problem. Jag misstänker att det ligger kvar några rester i registret från den felaktiga installationen! någon som vet hur jag kan ta bort allt som har men nätverket att göra!

 

 

"Jag var ledsen för jag saknade skor, tills jag mötte en man utan fötter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser att min fråga kan vara svår att svara på, Hur som helst blir jag nog tvungen att formatera och installera om burken, men är ändå tacksamm för svar på min fråga!

 

 

"Jag var ledsen för jag saknade skor, tills jag mötte en man utan fötter"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är snarare hårdvaran, kortet i sig alltså, eller drivrutinen som ger dig problem.

 

Vad är det för kort? Vad har du för drivrutin till?

 

Testa ev. annan pciplats och annan drivrutin.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki! tror inte att det är kortet (3com 3c905-tx), för det har inte strulat tidigare. Installerade från början drv till ett 3com bussmaster pci som jag tror ligger kvar i registret. När jag installerar den rätta drv´n så får jag inte upp rutan där man ska fylla i identifieringen för nätverket. Den tar alltså det tidigare namnet som var installerat. Det jag vill ha hjälp med är att ta bort alla rester så att windows inte känner av att det har funnits ett nätverkskort i datorn!

 

 

"Jag var ledsen för jag saknade skor, tills jag mötte en man utan fötter"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kvar kortet i nätverksinställningarna efter borttagning ur enhetshanteraren? Ta bort det därifrån också i så fall.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...