Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel, utskrift av etiketter


moonman11

Rekommendera Poster

Har en XLS fil med ett kundregister. I kolum A står mottagarnamn, kolum B företagsnamn, kolum C gatuadress, kolum D postnummer och i kolum E postort. Detta register vill jag skriva ut på färdiga laseretiketter. Min fråga är hur man enklast skall göra för att sortera in dessa uppgifter så dem passar in på dessa etiketter? Om det går dvs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Word menyn > Verktyg > Koppla dokument > Huvuddokument > Skapa > Etiketter. Källdokument > Hämta data > Öppna källdokument. Sedan är det bara att välja format för etiketter samt infoga fält från XLS-filen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...