Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mulitimediapresentation på cd-rom?


jonspion

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har fått en förfrågan av en kund att göra en multimediapresentation på en "visitkorts"CD-rom. Någon

som har erfarenhet av detta? Vilket är smidigast att göra det i? Powerpoint? Flash? nåt annat smidigt

prog o rekommendera? Också intresserad av vanliga problem som kan uppstå? Skulle också vilja veta ungefärliga

produktionskostnader för CD-rom skivorna och kanske någon som vet ett billigt bra företag som fixar

"visitkorts"CD? (skall vara eget konvolut och tryck)

 

Många frågor, men alla tips tas gärna emot!!

 

 

Mvh

Jon E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du göra CD-ROM produktion är det Director som gäller i första hand. Sen beror det ju lite på vad som ska ingå, du kan ju göra det med andra lösningar, men det beror ju som sagt på vad som ska ingå.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vill Du ha hjälp eller tips med produktion på CD-CarD kan du höra av dig till mig. Har gjort ett antal sådana.

Kenneth T

www.kenart.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!

 

Nu vet jag lite mer vad presentationen kommer bestå av. Det skall vara en 3D kubanimering baserad på en "cad"fil samt en del texter som skall "fade:a upp" från 3dkuben när man klickar på olika ställen på kuben. Vet inte riktigt hur jag skall fixa det men tror det blir shysst i flash. Tips tas gärna emot om det finns något lättare sätt.

 

Kanske är lättast att göra hela grejjen i Flash och sen försöka få autostart att funka på Mac o Pc. Vet inte riktigt hur jag ska få det o funka så tips tas gärna emot...

 

Mvh

Jon E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...