Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ännu en med problem med svideo-ut


mandolito

Rekommendera Poster

Jaha, nu har man en 850, 256, ATI Mobility, s-video ut XP Pro, och vill gärna koppla den till tv:n. jag testade med en s-video - scart sladd men på vissa tv-apparater kommer det s/v bild, på vissa inget alls, sen har jag problem med att ansluta skärm till datorn oxå, om man spelar upp en film är innehållet i tex mediaspelaren tom(svart)!!??

kan nån hjälpa en förvirrad? :-)

 

när jag skaffade datorn hade den ME och ett inbyggt program för att ställa in PAL, vilken skärm som skulle var aktiverad mm, finns det sådan progz add ladda ner?

 

mvh manne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste sätta TV:n som "primary display" för att få bild med DVD/mediaplayern. Ang svart/vit problemet, sök på eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har samma bekymmer....

Mediaspelaren som är svart kunde jag fixa genom att dra ned maskinvaruaccelerationen i egenskaperna för Mediaspelaren. Då fick jag upp filmen jag ville spela. Dock inte en film på DVD. Slutsatsen är att det är någon form av kopieringsskydd kanske.....

 

Detta var när maskinen var ny....

 

Nu efter massor av konfigurationer får jag inte igång s-video överhuvudtaget. Stendött....

Har en bärbar med ATI Mobility+ vilket innebär att ATI inte har några drivisar. Det är specifikt för tillverkaren av datorn.

 

Förvirrad jag med

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...