Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

visa/dölj formulär


Jenny R

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har problem med att två formulär visas samtidigt på min sida trots att jag bara gör submit på ett av dem...

 

Visst är det väl så att bara det formulär jag gör submit på skall visas och det andra kommer då att vara dolt, eller har jag missat nån väsentlig del? Använder mig av Javascript för att göra submit:en och har kollat så att ingen submit körs på det formulär jag INTE vill visa. Ändå så dyker det upp.

 

Ska jag behöva lägga det inom If-satser?

 

Mvh

Jenny

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-04 14:06:08 av JennyRedenheim]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

man kan ha flera formulär på en sida så visa lite kod så kan man kanske hjälpa dig.

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-04 14:53:50 av Henke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ett otroligt lallande med koden som gör att den inte går att kopiera in här!

Har en htmlsida med 3 frames(topp, vänstermeny och main).

När asp-sidan i main består av flera formulär - några för att skicka med värden, andra för att visa.

Vid en händelse i formulär 1 _sätts_ värden genom ett javascript i formulär 2. Vid klick på länk i menyn så görs _submit_ på formulär 2 som då laddar sidan igen men skall visa formulär 3..

 

typ...

 

Mitt problem är som sagt att trots att jag gör submit och ropar på ett formulär (tex A) i en fil så visas ändå även formulär B i samma fil!

 

Jag har för mig att beroende på vilket formulär man adresserar visas endast detta - så är det inte för mig nu.

Använder för övrigt stylesheets och Div-taggar, om sånt påverkar..?

 

/Jered

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...