Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Email i T65


DLS

Rekommendera Poster

Hur ställer jag in så jag kan läsa/skriva email under meddelande menyn? Har IQ GPRS, men vill inte gå in på en wap sida för att läsa.

 

Måste jag ha någon extra tjänst, som IQ DATA?

 

[inlägget ändrat 2002-01-24 11:24:26 av DLS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av detta i T65, men väl i R520 och T68. Man måste ha ett GSM-Data konto. Sedan får man knappa in alla mail-kontouppgifter inklusive telefonnumret (från mobil) till mail-leverantörens POP3-server. Det är inte helt enkelt. Då jag skulle göra det ringde jag Ericsson Helpdesk, men dom kunde inte hjälpa mig till 100%. Jag fick prova mig fram och till slut fungerade det. Men det kostar, under dagtid upp till 6 kr/min (beroende på abonnemang). Det går långsamt.

 

Utan att gå till wap-sida kan man också också skicka/läsa mailen om man, då man konfigurerar, väljer att ansluta med IQ GPRS, istället för IQ DATA. Då behöver man inget telefonnummer till mail-leverantören. Däremot E-postserverns IP-nummer + övriga uppgifter. Något pilligt speciellt då man ska ange lösenordet som är blandat av små och stora bokstäver och man ser bara stjärnor i displayen. Detta sätt är snabbare och billigare (just nu gratis). Kan vara problem att skicka mail på detta sätt. Att läsa däremot fungerar utmärkt. Dessutom kan man (åtminstone på T 68) ställa in att automatiskt hämta mail var 5:e, 30:e eller 60:e minut. Man får då en symbol i displayen om mail finns.

Jag har IQ GPRS och min mail-leverantör är Telia.

 

Men nog föredrar jag att gå in på IQ Mail för att läsa/skicka. Den konfigurationen är absolut enklast. Kan man göra på Comviq/Tele2s hemsida. Inget pillande i telefonen.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...