Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PostScript filer???


Mikke01

Rekommendera Poster

Jag undrar hur jag kan skriva ut till en *.ps fil på min PC? Jag har Acrobat distiller installerat och tanken är att ett worddokument ska gå från *.doc --> *.ps --> *.pdf. Jag vill med andra ord skapa ett högupplöst pdf-dokument som ska skickas till ett tryckeri. På tryckeriet använder de sig av MacIntosh datorer och jag kan vad jag ser hemma bara välja att skriva ut på min skrivare eller till en *.prn fil? Finns det ej *.ps på PC? PLZ HELP ME?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har installerat Acrobat ska det i Word finnas (i Arkiv-menyn) ett menyalternativ som heter Create PDF. Du kan således skriva direkt från .doc till .pdf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör NT eller Win2000 kan du använda Win2pdf som du hittar bl.a. hos ZDNet.

Ghostscript/Ghostview fungerar i alla Windows versioner. Titta på http://www.cs.wisc.edu/~ghost/gsview/index.htm

För att skapa en .ps fil skall du installera en driver för en postscript skrivare, en färg skrivare om du vill ha dokument i färg, t.ex. Tektronix Phaser 560. När du skriver ut ett dokument välj postscript skrivaren och kryssa i 'Print to file'.

 

Länken uppdaterad.

 

[inlägget ändrat 2002-01-18 15:47:10 av LarsSandvik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...