Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T65


Martin

Rekommendera Poster

Har uppgraderat till programversion R3A, efter detta har min WAP blivit seg som tusan, både menyer och surfning, det tar ca. 5sek innan telefonen svarar på knapptryck. Någon som har liknade problem eller är det bara min uppgradering som blev knas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men jag kan ställa en till dig!

 

Knatade du bara in hos en auktoriserad Ericsson firma och fick telefonen uppgraderad. Eller måste man lämna in den där man köpte den.

 

Fick du tillbaka den efter några minuter, eller tog den lång tid?

 

Menyerna tycker jag alltid varit lite sega på T65:an. Jag kör själv med R2B tror jag.

Där står R2B på två ställen och R1A på ett när jag kollar i menyn. Vet inte vilket jag ska gå efter.

 

MvH Yeppe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det gäller att uppgradera till ny programvara så är det bara att gå till närmaste Ericsson auktoriserad service point. Kika på denna länk så ser du var närmaste finns:

http://www.telesupport.se/

Klicka på service och Sweden.

Man måste inte gå till den butik man köpte telefonen.

Uppgradering brukar ta 20-30 min, om de har tid att göra på en gång.

Har T65 verkligen haft så många programvaror, R1A, R2B och nu R3A?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så är min telefon uppgrderad till R3A!

 

Det var R2B jag hade innan. Tycker att menyerna blivit mycket snabbare än i tidigare version.

Har även sett att instruktionerna för spelen rättats till och att man kan välja svårighetsgrad :)

Tror att där var fler animationer också.

 

Har du upptäckt något mera Martin27?

 

Det låter ju tyvärr som om det blivit något krångel med din lur. Det ska ju inte ta tid innan det händer något vid knapptryck!

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med spelan har jag också märkt, det är ju trevligt.

 

När jag uppdaterade den (telia i Uppsala) så uppdaterades först "telefonen", WAP uppgraderingen gjordes separat efter det. Efter det blev WAP-menyerna väldigt sega så jag gick tillbaka igen, ny "uppgradering" (samma version som tidigare, R3A) tänkte att det kanske bara blivit fel första gången jag uppgraderade men så var icke fallet. Kan ju vara så att Telia Uppsala har en "skadad" fil... Får nästan hoppas det, ska göra ett nytt försök nästa gång jag har vägarn förbi en service point.

 

PS: Telia killen jag pratade med sa att Ericsson har planer på att kanske lägga ut uppdateringar (och den programvara som behövs) på nätet, det skulle vara guld om det blev verklighet...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Telia killen jag pratade med sa att Ericsson har planer på att kanske lägga ut uppdateringar (och den programvara som behövs) på nätet, det skulle vara guld om det blev verklighet...

 

All programvara/uppdateringar ligger redan ute på nätet, men den är skyddad via hårdvarulås... att Ericsson skulle släppa så vem som helst kunde få tillgång till uppdateringar verkar väldigt osannolikt.

Ett litet exempel... Pelle Svensson försöker uppdatera sin telefon, det misslyckas och telefonen är helt död, Pelle lämnar nu in telefonen till ett ombud för att den ska fixas. Normalt räknas detta till obehörigt ingrepp och kund får själv stå för kostnaden, blir uppdateringar tillgängliga skulle alltså Ericsson istället låta "felaktiga uppdateringar" gå på garantin, vilket skulle innebära en kostnad för Ericsson...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, den första tanken som dök upp i mitt huvud också, men JAG tycker fortfarande att det skulle vara jäkligt bra...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Fick en helt ny T65 för jag hade problem med min första.

Den nya har R3A men wap fungerar inte alls nu, alla tecken är konstiga tecken. Men BARA under wap menyn.

 

Allt annat har blivit jätte bra och snabbare

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...