Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Probs med ljudkort...


Tom

Rekommendera Poster

Hej allihop!! Sen jag fick en ny hårddisk och installerade om allting för några veckor sen har jag inte kunnat lyssna på cd-musik med ljudkortet (SoundBlaster PCI 128). Vad är problemet? Har mailat till Creative's support, men som känt så svarar inte supporten så snabbt (efter några veckor eller så)....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget "simpelt" såsom att sladden är av/utdragen/fel kontakt, eller att om du dubbelklickar på hägtalaren bland småiconerna där nere, så får du upp "Play control".

 

Om du inte har en kontroller för CD-ljudet där, gå in egenskaper och välj "Avancerat" och där kan du lägga till så du får upp cd-ljudkontrollern.

 

Se sedan till att ljudet inte står på minimum, eller "Ljud inaktiverat" är ikryssat för CD'n.

 

Om det inte är något av dessa, så kan det vara värre problem, som att cd-spelarn eller ljudkortet är trasigt..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Sorry... men inget av det du föreslog funkade, cd'n kan INTE va trasig, det gick ju att lyssna på cd-musik innan jag fick den nya hårddisken och W98. Ljudkortet är det inget fel på, för det funkar annars felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...