Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis C++ ?


squarehead

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar om någon vet var jag kan hitta en freeware C++ kompilator. Det skulle inte vara så dumt med någon form av utvecklingsgränssnitt heller. Men det är väl inte lika viktigt. Jag kanske bör säga att jag använder Windows 95. (Har även Linux på datorn, men har använt det allt för lite för att fatta nåt.)

 

Jag vill ha en ganska så ny kompilator som klarar nya typer av datastrukturer. Jag ska inte påstå att jag vet vad jag pratar om :), men den gamla DOS-version av Borland's C++ kompilator som jag har klarar inte de C++ program som vi skriver på högskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samuel Carlsson

Det finns en kompilator som heter gcc (Gnu C Compiler tror jag).. Den är gratis och bra.. Delar av quake var tex compilerad med gcc.. Den finns för både linux och dos.. I dos finns ett utvecklingsgränssnitt som ser ut som borlands, så det är lugnt.. Till linux ska det finnas nåt gratis utvecklingsprogram, typ som vc har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklingverktyget till Linux du tänker på är antagligen KDevelop som du kan läsa mer om och ladda ner på http://www.kdevelop.org . Ett mycket bra program som fungerar ungefär som VC. Fortfarande BETA och därmed inte fullt stabilt men det är ju inte Windows heller så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...