Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP....


Tony1

Rekommendera Poster

Eventuellt så måste man kanske uppdatera BIOS, om det kanske inte skulle fungera.

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är viktigare att HP har drivrutiner för Omnibooken och XP. Kolla det först. Annars kanske du blir utan ljud, kommunikation eller vad som helst.

 

Hårdvarumässigt är det bara att gå åstad om du kan leva med att systemet tar ett par tre minuter på sig att starta.

 

 

________________________________________

Tigger andra poäng tigger jag ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är viktigare att HP har drivrutiner för Omnibooken och XP. Kolla det först. Annars kanske du blir utan ljud, kommunikation eller vad som helst.

 

Mkt bra tips. Det är bäst att kolla tex går inte Windows XP att köra alls på vissa(alla ?) av Sonys VAIO laptops.

 

Hårdvarumässigt är det bara att gå åstad om du kan leva med att systemet tar ett par tre minuter på sig att starta.

 

Det stämmer däremot inte. Windows XP startar mycket snabbare än tex Windows 2000. Jag skulle tro att det är ganska exakt lika snabbt som Windows Me på en laptop. På en desktop startar det tom snabbare än Me...

 

 

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2(Cooker)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer däremot inte. Windows XP startar mycket snabbare än tex Windows 2000

 

Mig tvivla. MS' operativs tilltagande stabilitet står i exakt eller omvänd eller kvadratisk proportion på starttiden för operativet i fråga, hur man nu vill beskriva saken.

 

Under alla omständigheter är det alltså viktigast att kolla om maskinen i fråga har stöd för det operativ man vill uppgradera till. Detta görs enklast genom att man går till tillverkarens sajt och ser vad de har i ärendet.

 

________________________________________

Tigger andra poäng tigger jag ;-)

 

 

[inlägget ändrat 2002-01-11 19:34:51 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig tvivla. MS' operativs tilltagande stabilitet står i exakt eller omvänd eller kvadratisk proportion på starttiden för operativet i fråga, hur man nu vill beskriva saken.

 

Visst, det var så det brukade vara :-( Windows 2000 slår alla rekord i att vara trögstartat, på en laptop är det rent olidligt. Dessbättre gäller inte det XP. Det ÄR faktiskt vansinnigt mycket mer snabbstartat, på den dator jag använder nu är det helt klart biosskärmen som står för den längsta väntetiden ;-)

 

Under alla omständigheter är det alltså viktigast att kolla om maskinen i fråga har stöd för det operativ man vill uppgradera till. Detta görs enklast genom att man går till tillverkarens sajt och ser vad de har i ärendet.

 

Inga invändningar.

 

 

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2(Cooker)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig tvivla.

 

Heh? :) ..XP är extremt snabbstartat (lyckligtvis) - vi pratar nästan BeOS-tider här.. slutligen ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...