Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IBM Laptop. Bättre eller....?


Sune1

Rekommendera Poster

Ngn som har erfarenhet av ngn IBM Laptop jmf med andra mindre kända - men i specen ofta mer imponerande - märken? Jag tvekar mellan en IBM med hyffsad teknisk nivå eller en Best Cheyenne med ypperlig prestanda. Det känns lite som Volvo kontra Alfa Romeo och jag har haft en Alfa. :-(

Vågar man eller skall man köpa tryggt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, IBM laptops är bra, men jag tycker att de är alltför dyra för vad man får.

 

Satt precis framför en Dell Latitude C810, oj oj oj. PIII1200, 512Mb, 15" 1600x1200 UXGA skärm, Firewire, DVD, GeForce2Go 32Mb grafik.

Det var grejor det.

 

Själv tänkte jag köpa en Dell Inspiron 8100 med ungefär ovanstående spec, men med ATI Radeon 64Mb grafik. Går loss på en 30 tusen ungefär.

 

Gå in på dell.se och konfa upp din egen dator med det du vill ha och se vad det kostar. Prisvärt tycker jag.

 

Best ger också mycket för pengarna, men jag tror inte jag skulle våga köpa en.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Se debatten under "Best: Vettigt köp?". Jag står inför samma val som Du, för min del handlar det om en närmast om en Toshiba Satellite 3000-400 eller en Best Cheyenne, jag vill ha bra grafikprestanda. Vill helst ha en återförsäljare i närheten och då är Dell inget bra altenativ.

Internationellt har Bests leverantör fått blandad kritik, allt ifrån mycket positiv till negativ. Möjligen föreligger en viss ojämnhet?

 

Hur man ska göra beror nog mest på hur Best sköter sin kvalitetskontroll och sin service, dels kanske på om man är beredd att köpa till 3 års garanti ( kostar c:a 1600 för Best ).

Några åsikter om Best som leverantör?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu vill ha grafikprestanda, varför då inte välja Dell där du kan få 64Mb grafikminne och en 14" 1400x1050 (SXGA+) eller 15" 1600x1200 (UXGA) skärm till nästan samma pris?

Slår knockout på GeForce2go 16Mb.

Beställ från nätet så slipper du hitta återförsäljare nära dig.

 

[inlägget ändrat 2002-01-10 12:00:45 av Seb S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en IBM A22m. Supernöjd tills piltangenten lossnade i tangentbordet. Det går att sätta dit den men den lossnar numera allt oftare. Vet inte hur jag skall få den fixad. Verkar vara dålig kvalitet på tangentbordet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har en IBM T22 en ett halvår tillbaka och är grymt nöjd!

Allt är genomtänkt och funkar kanon! Speciellt tangentbordet och skärmen.

IBM har alltid fått beröm för sina tangentbord! Skärmen kanske inte har värsta upplösningen (1024x768 14.1') men den är otroligt skarp och fina färger!!

Jag köpte en IBM eftersom jag fick rabatt (har kontakter på IBM) ca 14 000kr skulle ha kostat 37 000kr ink moms. Om jag skulle fått betala detta pris hade jag valt annat märke!

Sen är Thinkpad också byggda i en mangnesium och titan konstruktion. Extremt tysta!! Från T21 så är alla USB kontakter i version 2.0 klarar altså 400 Mbit/s(om jag minns rätt).

 

Sen finns det ju nackdelar: klent grafikkort, låg upplösning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...