Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

t68+Nokia bilder..


Nic

Rekommendera Poster

Hej!

Jag fick häromdagen en bild via SMS från en Nokia telefon.. hur kommer det sig att det funkade? Dock verkar inet alla bilder fungera.

 

Hälsning

jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

T68 stöder MMS (Multimedia Messaging Service), så är det skickat från en telefon som också har MMS, så är det nog förklaringen. Jag säger nog, för jag vet inte vilka (om ens någon) operatör som stöder MMS idag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligt är inte programvaran för MMS inlagd i T 68. Någon gång under 1:a kvartalet i år tänker Ericsson släppa den. Däremot har den EMS-stöd.

 

"så är det skickat från en telefon som också har MMS"
...

 

Finns någon Nokia på marknaden som har MMS?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ingen svensk operatör stödjer MMS idag.

 

Nokias 7650, har stöd för MMS...

 

 

---

Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.

- Vägverket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nokias 7650, har stöd för MMS..."

 

Javisst, men tyvärr så släpps den inte förrän kvartal 2 detta år. Så Nokia-bilden till Ericsson-luren har ännu inte fått sin förklaring.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är förmodligen EMS han menar. Det innebär ju igentligen bara att tex ;-) översätts till en ;) i telefonen.

 

Det är väl ju igentligen igen riktig standard, då bilderna/"koden" tolkas olika i olika telefoner...

 

Eller.. ?! *humz*

 

---

Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.

- Vägverket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

Vissa av Ericssons senare modeller har stöd för att ta emot bilder från Nokiatelefoner. Det går däremot inte att skicka bilder till Nokiatelefoner, det går än så länge bara till andra EMS-telefoner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

EMS är faktiskt lite mer än så.

Det är en riktig standard, du kan läsa om EMS i t.ex. 3GPP-specen 23.040 som handlar om SMS och EMS.

Det finns vissa fördefinierade bilder som man kan skicka som är def. i EMS-standarden som det är upp till telefonen att visa, då är det som du säger upp till telefonen hur bilden kommer att se ut. Det går även att skicka "vanliga" bilder, där bildinformationen överförs och alltså ser likadan ut på sändande och mottagande telefon.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Englund

Tvärtom, EMS är mer avancerat än Nokias Bildmeddelande, du kan skicka bilder som du gjort själv och som du fått skickade till telefonen, du kan även skicka korta musiksnuttar eller hela ringsignaler...

 

fast i EMS ingår nog också det som du berättade om... fast d e bara en liten del...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...