Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Best: Vettigt köp?


lea

Rekommendera Poster

Såg någon här som var intresserad av Best Cheyenne, verkar inte vara någon som kan svara.

Jag tycker att specifikationerna på den maskinen verkar vara intressanta och vill gärna upprepa frågan.

Någon som har erfarenhet av Cheyenne? Någon som har erfarenheter av Best datorer annars? Något man ska tänka på innan man köper därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har bara sett en och den verkade lite plastig och något högt fläktljud, annars är dom nog helt ok.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte haft bärbart innan kan det vara värt att notera att de ofta går sönder.

 

Driftkostnaden räknas till tre gånger så hög för en bärbar som en stationär.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Ritzén

Jag har lite erfarenhet om Best Geronimo. Kan hålla med om att de är lite plastiga men rätt OK på den fronten. I och för sig har jag inte haft bärbara förut men mycket felar! (se inlägg tidigare + batteristatus indikatorn fungerar inte längre). På en annan likadan går det ej längre att köra på bateridrift (dog efter 2-3 mån och är på andra sidan jorden => fortfarande död efter ca 8 mån)).

 

Det kanske är pga detta som Geronimo inte finns i sortimentet nu...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi köpte in tre Bestdatorer för några år sedan! Två av skärmarna la av efter ett år ingefär! Sedan dess har vi gått över till Toshiba och där har vi aldrig haft några problem!

Så med min lilla erfarenhet så skulle jag definitivt aldrig köpa Best igen!

 

 

Mvh

Hall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för alla svar, "still confused but on a higher level "! Har tittat runt lite och det verkar som om Cheyenne görs av Clevo, ett företag associerat med Chicony och Kapok. Deras datorer säljs lite varstans, bl a under namnen Microexpress, Sager och Wedge.

Kvalitetsryktet verkar vara ömson vin, ömsom vatten och mycket synes bero på den kvalitetskontroll leverantören gör. Intressant nog verkar ett antal fabriker på Taiwan leverera maskiner också till brand names som HP och Dell!

Så egentligen borde man nog titta på det rykte som Best har som leverantör. Någon som vet om Best sköter sitt kvalitetsarbete? Hur är det med support? Svårt att få "måndagsexemplar" utbytta?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicke nyfiken

Best support är värdelös!

 

Vi har två Best Laptops som vi inte kan få varken returnera eller reparera.

 

Dom har varit inne på reparation 4 ggr nu med samma resultat - inget fel framkommit.

 

Problemet för oss är att när dom är nätanslutna såblir dom så varma att man kan steka ägg på tgtbordet o då lägger PCMCIA sloten av...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...