Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Compaq M700


Dexter

Rekommendera Poster

Någon som har en krachad hårddisk till en M700??? Jag har pajat plastgrejen som håller hårddisken till min och vill helst slippa att köpa en ny hårddisk för att fixa detta...

 

//Dexter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, just den här plastbiten som hårddisken sitter monterad i finns inte som reservdel... Man måste köpa hela hårddisken komlett... 5000 spänn för en disk som kostar max 2000 att köpa lös. Det betyder 3000 för den lilla plastbiten... ganska så rejäl vinst!!!!

 

//Dexter

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

jag är inte säker, men om du ringer din åf och ber dom kolla på compaq part 153100-001 så låter det onekligen som den delen du letar efter...

 

Part Number 153100-001 ADPTR HARDRIVE

 

Commodity 3926909990 OTHER ARTICLES OF PLASTIC

Product Division 2 B Portables

 

du kan ju även prova ringa compaq´s tekniska support och fråga om det är rätt del...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag undrar om det inte är just den delen jag oxå trodde att det skulle vara.. men det visade sig vara en hd-vagga för en komplett hd till M700, dvs komplett med den 'plastbit' jag söker.. Man kopplar den via parallellporten, precis som man kopplar diskettstationen när man har cd-läsaren i... Men jag ska testa att ringa direkt till Compaq support, brukar normalt ta det via WM-data...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

tja.... det var iaf ett realtivt bra pris på delen så det kanske är värt att köpa om du inte hittar den... men det är ju upp till den åf att sätta sitt pris på den med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

Kan du inte dela med dig av dina erfarenheter?

Vill gärna veta vad du haft problem med..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har fått svaret nu, delen finns inte... det billigaste alternativet att komma åt den här grejen är att köpa minsta möjliga hd till en M700, dvs 6gb och plocka delen och 'slänga' disken..... bittert.....

 

//Dexter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast så nödvändig kan den väl ändå inte vara?

Om du inte skall sälja datorn så kanske det duger gott och väl att helt enkelt tejpa fast hårddisken nånstans på insidan, bara sladdarna räcker förstås.

 

**tillägg**

 

Hoppsan, det var visst en bärbar maskin? Värre...

 

/A

 

[inlägget ändrat 2002-01-05 12:53:49 av Anp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...