Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Web cam Software


Joachim Bergling1

Rekommendera Poster

Joachim Bergling1

Tja,

Behöver gratis programvara för att visa streamat från en webkamera (Creative WC5).

Bilden ska vara inbäddad i html sidan och inte använda någon 3:e part plugin typ Windows Media eller Real player.

 

Tack för alla tips!

 

[inlägget ändrat 2001-12-28 10:23:12 av Joachim Bergling1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ja gratis är gott men det "kostar" oftast iaf... det finns ett par gratis webcam-program men då är programmet oftasts bundet till programföretagets webportal! Du får en användare på portalen och en egen sida för din webcam! Tyvärr kan jag inte tipsa dig om några länkar men sök på "webcam" på www.download.com där kan du sedan söka på "free software"!

 

Ett annat programtips, dock ej gratis men såväl ett väldigt bra program är Webcam32 du hittar det på adressen:

 

http://www.surveyor.com/products/webcam32.html

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också ute efter samma grej för ett litet tag sen. Efter massa letande så hittade jag ett bra program.

Det heter Active Webcam från Pysoft.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör sjölv ett program som keter netsnap.

Licensen till en kamera 400 :-

licensen till 10 kamror kostar 1200 och då kan du visa 10 webcam samtidigt.

www.netsnap.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Lustigt att jag skulle av en händelse se din post idag. Jag var för ett år sedan med och byggde upp den interaktiva dokusåpan "kontoret" med några medarbetare och har sedan dess pillat rätt mycket med smarta stream-lösningar för hemanvändare.

 

Jag har i dagarna slängt upp två olika lösningar som båda var lovande för att testa skillnader och fördelar respektive nackdelar. Jag har använt mig av ett gammal pålitligt program som heter webcam32 (iSpy advanced typ...) som har en javaapplet som tillåter streaming. Sedan installerade jag den mest okända, men mest avancerade hemanvändartjänsten som även fungerar till mer sofistikerade lösningar vilket är Windows Media Encoder.

 

Som vanligt har Microsoft byggt och erbjuder en färdig lösning som man bara inte känner till, men ofta är de krångliga att få igång osv. Den här produkten visade sig vara snabbare och smidigare än något annat.

 

Jag körde WME genom en relay-server eftersom min chello-uppkoppling inte är direkt "anpassad" för stream så att säga. Men det går utmärkt fram till ett par anslutningar.

 

Jag sände två strömmar med var sin teknik över nyårsafton på en fest jag hade. WME-versionen har jag tagit ner medan webcam32 (kostar en licensslant dock) finns kvar att kolla in på: http://www.kanzieland.com

 

Kolla in det och om du vill kan jag sätta upp WME igen får du se skillnader men jag rekommenderar att du laddar ner och laborerar själv med det, det kommer att fungera bra!

 

Kika på Media player-sektionen på microsoft, hittar du det inte har jag URL:en i någon skrivbordslåda någonstans!

 

Ledsen att detta blev långt men jag tycker det är kul att visa på fungerande förträffliga lösningar på ett allmänt problem.

 

// Kanzie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Det är bara att erkänna att ha man väl slängt ut en summa på Windows så finns det oändligt med program bara att tanka hem och köra, även från Microsoft.

 

Fast det var inte riktigt så enkelt att få igång WME bara...

Det BORDE fungera, jag får upp preview-rutan och startar servern på port 8080, jag ser i netstat att den lyssnar på requests.

Men det funkar inte.

Antingen står IE bara och jobbar och jobbar eller så får jag Cannot find server or DNS Error.

Skall det inte ploppa upp en defaultsida med WMP som ett inbäddat objekt?

 

Det verkar ju inte svämma över med information på nätet heller, kan nån ge mig ett tips på vad felet kan vara?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att skriva mms:// istället för http:// i Internet Explorer... Jag tror det är bättre att du kontaktar mig direkt så ska vi ordna det där! Kul att du har kommit så här långt dock!

 

// kanzie //

kanzie@kanzieland.com

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah! Mycket bättre med mms.

Sen får man trixa till en egen websida som länkar rätt förstås.

Det är bara lite synd att streamen ligger 10-15 sekunder efter hela tiden, men det är väl så Windows-stream funkar.

Fast det kanske går att ställa in nånstans, det var ju en rätt maffig produkt det här.

 

Hur kommer det sig egentligen att nästan ingen känner till den?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...