Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bättre Grafikkort, Hur? Vilken?


MSEZ

Rekommendera Poster

Amatören Säger glatt.

Hej grabbar, jag har nyligen fått en bärbar data som julklapp, en Toshiba Satellite 1800-204

Men enda problemet är att den har 8mb grafikmine, och jag tror inte att moderna spel som quake 3 och så vidare går att köra på den. Så om jag vill nu ha en bättre, köper man då en helt vanligt grafikkort och sätter in den, eller så är det skillnad mellan bärbara och stationära datorer när det gäller grafik kort. jag är så desperat, snälla kan du ta en titt på länken nedan som leder till produkten och säga mig vad jag behöver vad jag ska göra, bärbara datorer är som om jag aldrig har rört en data, svårt och komplicerad, jag kan allt annat om stationära. Hjälllllllllpppp. MVH Amatör. ((( http://www.toshiba-dm.com/cgi-bin/compOrder2?returnPath=/products/products.html?componentID=3387&componentID_3387.x=666 )))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst lär Quake 3 gå att köra på den, men med låg upplösning och låg framerate. Men det _går_. Case closed ;-) Nej, det går _inte_ att byta graffekort på en laptop. Var fick du den idén ifrån ? Du som säger att du kan allt om stationära...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det mesta så går det inte att byta grafikkort på en bärbar dator. Grafikkortet är de bärbara datorernas akilleshäl.

 

Om jag var du så skulle jag försöka byta datorn till en med minst 16 MB:s grafikkort. Annars så går det nog rätt knackigt att spela Quake på den. Du får dock troligtvis skjuta till med lite stålar tyvärr.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...