Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Compaq Evo 160


fks

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag funderar på att köpa en Compaq evo 160 (18750 kr inkl. moms). Är det någon som har erfarenhet av den maskinen och kan rekomendera/avråda?

 

Tacksam för svar.

 

mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak. Compaq är ett märke man skall hålla sig mer eller mindre helt borta ifrån. Deras drivrutiner bios med mera är inget att hänga i julgranen (passar ju annars bra i dessa tider)

 

Men annars har jag ingen aning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak. Compaq är ett märke man skall hålla sig mer eller mindre helt borta ifrån.

 

Jo, Compaq är kända för att ha egna lösningar på "allting". Om man inte vill bygga själv eller köpa från en mindre leverantör, utan prompt måste ha en "stormarknadsdator" så verkar Fujitsu/Siemens vara dom som mest håller sig till "standardlösningar" vilket är mkt bra ur flera synvinklar :-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller bärbara är min erfarenhet att det faktiskt är bäst att hålla sig till märkesprodukter såsom Compaq, Dell etc.

Bios är det inga problem med alls, och drivrutiner kan du använda standard eller de som tillhandahålls av tillverkaren. Oftast är det samma sak men med olika namn.

Evo 160 är säkert en mycket kompetent dator.

Själv har jag dock sneglat på den nya Dell Inspiron 8100 med 32 megs GeForce2Go. Där får du också en 15" skärm med upplösningen 1400x1050.

Kostar inte så mycket mer.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, pratar vi bärbara ? Dom enda bärbara som alltid fungerat till 100%, när jag stött på dom, är Toshiba´s(lite impad). Om jag skulle köpa en nu, skulle jag nog ta en närmare titt på deras utbud.

 

Dom man definitivt ska akta sig för i sammanhanget är Sony eftersom dom, precis som Compaq när det gäller stationära datorer, har väldigt egna lösningar. Fast på bärbara då.

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

[inlägget ändrat 2001-12-17 15:14:35 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter två bärbara Compaq i rad, (tyvärr) där båda kraschat för gott strax efter garantitidens utgång och en obefintlig support är jag nu lycklig ägare till en Toshiba som går fullständigt felfritt. Aldrig mer en Compaq!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Själv har jag dock sneglat på den nya Dell Inspiron 8100 med 32 megs GeForce2Go. Där får du också en 15" skärm med upplösningen 1400x1050.

Kostar inte så mycket mer."

 

Prisskillnaden är trots allt över 5000 kr, vilket jag tycker är en del, även om både grafik och bildskärm beviserligen är bättre. Men har datorn någon tv-utgång (s-vhs)? Hittade inget om detta på Dells hemsida.

 

Prisskillnaden avser Dell med win2000, win xp home är 1250 kr billigare (vilket är att rekomendera?).

 

vänliga hälsningar,

Fredrik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...