Lotta Posted August 26, 1999 Share Posted August 26, 1999 Hej! Jag provade ett exempel som har visats här tidigare i e-forumet som visar hur man gör för att få varannan färg i en tabell, men jag får det inte att fungera. <%i = 1 do until rs.eof if i mod 2 = 1 then farg=blue else farg=yellow end if td bgcolor=farg i = i + 1 rs.movenext loop %> Så här ser felmeddelandet ut. Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a000d' Inkompatibla typer: 'td' Är det någon som har något förslag på vad det kan vara för fel? Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benni Svensson Posted August 26, 1999 Share Posted August 26, 1999 Hej Lotta! Jag har har kopierat ett fungerande script som jag använder, plocka bara ut det som du behöver. <TABLE BORDER=3" BGCOLOR="DDDDDD"> <TR><TD><H3>Träffar</H3></TD><TD><H3><CENTER>IP</CENTER></H3></TD></TR> <% Set RS = Nothing SQL = "SELECT count(ip) AS antal, ip AS ipadress from users group by ip" Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") RS.Open SQL, DB, 3, 3 j = 0 do while not Rs.eof j = j + 1 if j mod 2 then rowColor = "CCCCCC" else rowColor = "DDDDDD" end if 'do while not Rs.eof %> <tr bgcolor="<%=rowColor%>"><td><%= RS("Antal")%></td><td><%=RS("IPadress")%></td> <% rs.movenext loop Set RS = Nothing Set DB = Nothing %> </tr> </TABLE> Lycka till Benni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.