Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Knowledge Base


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Va F*N har MS gjort på Knowledge Base, det ser ju ut som en j*vla webbdesigner har haft för lite att göra eller... *arrr* någon som har länk till gammla hederliga Knowledge Base där man slipper allt j*vla grafiska XP styl sökninen!!!

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;rid;kbinfo

 

 

mvh

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-11 15:34:20 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant! Det värsta med xp är att de gått ifrån gällande tankesätt att götra saker så effektiva som möjligt. Nu ska det tydligen vara STORA teckensnitt och STORA fula knappar överallt.

Alltså, är man så värdelös på datorer att man inte kan träffa små stilrena ikoner så har man inte något på kb att göra.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att den gamla designen saknas, men jag tycker nog att det var ganska snyggt och stilrent...(hukar med en gedigen stekpanna över huvudet) ;-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här behövs inte hukas. Jag tycker orginalinställningarna för W2K är det snyggaste och stilrenaste grafiska gränssnittet som nånsin producerats.

 

XP däremot verkar vara inspirerat av inredningen i en polsk bordell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag sk**er igentligen i designen, men dom har ju taget bort bra funktioner !!! :(

 

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP däremot verkar vara inspirerat av inredningen i en polsk bordell.

 

XP vinner en hel del på att användas ihop med ett GeForce2 MX med "digital vibrance" kontrollen aktiverad mha "Nvmax" ;-) Då blir det en polsk bordell med neonfärgade lysrör, stilrent :-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men dom har ju taget bort bra funktioner !!! :(

 

Gissa varför det har varit en massiv annonskampanj för "msdn subscriptions" sen i somras(i msdn library ingår det ett _mycket_ kompetent sökverktyg att söka på DVD:na med)...

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, men det är ju bra på kontoret, men "ute" har man varken alla cd-skivor eller tillgång till DVD :/

 

Man får helt enklet sätta upp en egen webb server med msdn skivorna på.... ;)

 

 

mvh

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-11 19:33:49 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får helt enklet sätta upp en egen webb server med msdn skivorna på....

 

Bra ide'. Förutom att det är olagligt(betraktas antagligen som någon form av publicering - isåfall måste du göra det till en verkligt gömd och säker webbserver). Dessutom är du inte först, för ett par år sen när jag var ute och surfade; fann jag den _kompletta_ dokumentation till VS6 upplagd på ett engelskt universitet(undrar vad dom fick betala i efterskott ?)...

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Toppen :thumbsup: Jag lovar dyrt och heligt att aldrig nämna den URL:n - när kan man börja surfa ?

 

(annars vore kanske http://msdnwarez.for.dummies.nu ett ännu hetare tips, slå två flugor i en smäll och så får du en naturlig början på PR kampanjen för din nya bok. Helt konfidentiellt såklart)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...