Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

5 viktiga skäl att Comhem suger.


Chris1

Rekommendera Poster

..för att inte tala om den digitala SVT2 - bilden hackar till/stannar tillfälligt upp i snitt 10 gånger under en Voyager-episod :7

 

Verkar vara väldigt specifikt för SVT2 dock.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe - snacka om att utnyttja sin kundbas. Man har bara en kabel in i huset, inge praktisk möjlighet att byta distributör eller ens jämföra dem.

 

Att bilden hackar/stannar upp är helt klart ett underbetyg. Tyder på ej tillräckligt med felkorrigerande info i förhållande till störningsmängden som förekommer.

 

Att bilden är sämre på vissa kanaler har jag hört från många. Det är verkligen dåligt/snålt av dem. Till de "viktiga" kanalarerna (SVT, TV4, TV3, filmkanaler) upplåter de tillräcklig bandbredd för att bilden ska bli skarp, men på de sekundärt intressanta kanalerna har de en kraftigare kodning varvid de upptar mindre bandbredd och självklart har sämre bild.

 

Konsten att utnyttja sin position...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vanligt analogt stereoljud. Ingen digitalljudutgång...

 

Skrev vi 1970 eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de "viktiga" kanalarerna (SVT, TV4, TV3, filmkanaler) upplåter de tillräcklig bandbredd för att bilden ska bli skarp

 

Kanske är det min TV? men inte tycker jag att dom kanalerna hos Comhem kan jämföras med Canal digital, eller ens hos Boxer. När jag kollar på DVD, då syns skillnaden. När jag kollar på Canal D på jobbet, då känns det som DVD jämfört med Comhem. Synd bara att det (Canal D) är så dyrt och inte har dom kanaler jag vill ha.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV4 och TV3 sänds mig veterligen inte alls digitalt via comhem... SVT har precis börjat sändas digitalt, och Kanal5 samt ZTV saknas också fortfarande (provkörningar av Kanal5 ibland)... så det är nog inte så konstigt att dom ser skit ut på en comhembox - dom är juh analoga! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att Comhem IC är minst lika dåligt som Comhem "Television". Jag har båda så jag vet vad jag talar om =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njae...jag har haft Comhem IC ett och halvt år (nu 1Mbit) och ährrmm...jag är faktiskt väldigt nöjd. Har bara haft problem två gånger, ett par dagar.

 

Första gången ville dom skylla på Zonealarm. Svaret jag fick var att jag skulle stänga av zonealarm för han på supporten visste att det var ZA som var problemet, jag lät ZA vara kvar och väntade en dag, och så funkade det som av sig självt;), andra gången började jag få nya IP stup ikvarten, men ett(!) samtal och en dag räckte och det vart fixat.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erhhheemmm... När jag hade IC (innan jag bytte till Bostream...) kom en tekniker hem till mig när jag hade haft strul för miljonte gången (se ovan i tråden). Till slut sa han "Det är nog paj på installationen i fastigheten nånstans". Jag frågade vad man kunde göra åt det och fick svaret "Tja, inte så mycket, då måste man ju gå in i alla lägenheterna för att hitta felet".

 

Det var väl ungefär då jag bestämde mig för att byta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Jag ska ha 2Mbit. kan tanka i 250kbit/s, har ringt till supporten typ 10 gånger. Lyckades få 2Mbit igår :), men lyckan var kort, nu imorse var hastigheten nere i 250kbit igen !!!! frustration!

 

Nu tror de att det är fel på modemet, så nu måste jag hålla på o skicka modem med posten.

Tror inte att det e fel på modemet, men men.

 

Ska byta till BBB 24Mbit men har bindningstid på comhem till november :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Nu tror de att det är fel på modemet, så nu måste jag hålla på o skicka modem med posten.

Tror inte att det e fel på modemet, men men.

 

Är du en ny kund hos Comhem?

...i så fall borde du ha fått deras s k höghastighetsmodem.

 

Om du är en gammal kund och varit där ett tag så borde du fått det utbytt automatiskt till de nyare modemen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en ny kund hos Comhem?

...i så fall borde du ha fått deras s k höghastighetsmodem.

 

Om du är en gammal kund och varit där ett tag så borde du fått det utbytt automatiskt till de nyare modemen.

 

 

Jag tog över abonnemanget och modemet efter en kompis som bodde i denna lägenheten innan.

 

Han hade bara 0,5Mbit.

Då är det kanske så att det är det gamla modemet jag har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag tog över abonnemanget och modemet efter en kompis som bodde i denna lägenheten innan.

 

Han hade bara 0,5Mbit.

Då är det kanske så att det är det gamla modemet jag har.

 

 

Inte helt omöjligt!

...så du får kanske upp farten när de bytt modemet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...