Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Menyer/knappar


Kari

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man åtgärdar problemet med att plötsligt så har alla menyer och knappar försvunnit i mtt word 2000? jag har office 2000 installerat.

Jag hittar ingen lösning på detta problem.

Hälsningar Kari

 

[inlägget ändrat 2001-12-09 20:40:01 av Kari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kari!

Kan det vara så enkelt att du hamnat i "Helskärmsläge"? Tryck på Esc för att komma tillbaka i normalt arbetsläge!!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej Tyvärr.

Så enkelt var det inte.

Rullningslister och linjal finns kvar, och även det blåa fältet längst upp med dom´kumentnamn, men inget annat.

Fattar ingenting????

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon annan som eventuellt har tillgång till din dator ha skojat lite med dig? Det går ju ganska lätt att dölja verktygsfälten genom högerklickning och sedan bocka av dessa i snabbmenyn. Även meny-fältet kan lätt frigöras och flyttas till annan plats. Det går faktiskt att gömma menyn bakom aktivtetsfältet. Om du högerklickar på aktivitetsfältet och väljer "Dölj automatiskt", så kanske du hittar menyn som lätt kan dras till sin plats längst upp på bildskärmen. Sedan är det bara att högerklicka på meny-fältet och välja "Formatering" och "Standard" för att få tillbaka dessa verktygsfält.

Lycka till!

Ps Hoppas du skriver igen och berättar hur det går - det hjälper oss alla att lära oss mer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt komma åt innehållet på menyn genom kort-kommandon? Om du trycker "Alt+v" för att komma åt Visa och sedan "y" för att nå Verktygsfält samt "a" för anpassa. Här kan du ju se om Menyrad är förbockad.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag löste mitt problem idag.

Jag var tvungen att gå in i registret och sudda ut toolbarnyckeln till word.

Då löste det sig.

Hittade användbar info på www.mvps.org/word/FAQs/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...