Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

s-video


anders123452

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en videokamera som jag har försökt koppla ihop med min PB G3 i s-video-kontakten (s-out).

 

Jag prövade apple videospelare och den ser minst sagt kontig ut. För det första, det går inte att ändra vilket videosystem man har under programinställningar (PAL, NTSC, SECAM).

Dessutom: I menyraden mellan "FÖNSTER" och "HJÄLP" finns två rullgardinsmenyer som är "osynliga", eller som verkar vara ett menyval utan namn och utan innehåll. Först efter att jag hade ändrat skärmupplösningen till 640x480 framträdde rullgardinsmenyerna under dessa två "osynliga" menyval. Här kunde man kryssa för olika inställningar: video, s-video, monitor, movie player, speaker... osv. Det gick däremot inte att ändra något av alternativen som var förkryssade. Under den andra "osynliga" menyvalet fanns volume, channel name osv.

 

Är det fel på min apple videoplayer? Och går den överhuvudtaget att använda om man vill se på video? (Måste det ju på den i vilket fall, eftersom två menyval inte syns om man inte ändrar skärmupplösningen först!)

Eller är det några fler inställningar som man måste göra?

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

>...kontakten (s-out)

 

Hmm, det är alltså en utgång, dvs datorn skickar ut en signal. I ditt fall behöver du en "video in" ingång, dessvärre finns inte det på en PB...

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...