Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hörlursproblem med live drive!


Bamz3

Rekommendera Poster

Jag har precis upgraderat min dators hårdvara lite. Bland annat har jag köpt nytt moderkort och prossesor. Innan denna uppgradering gjordes funkade mitt Sound Blaster Live! Platinum 5.1 aldelles utmärkt. Jag körde det då i win2k på en 333mhz.

Men efter min uppgradering så kan jag inte längre få hörlursutaget på min live drive att fungera. Ljudet till min externa högtalare avbryts som det ska när jag sätter i hörlurarna, men ovasett hur hög volym jag har, så hör jag inte ett smack!

 

Snälla hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på SBLive! iconen nere i högra hörnet och välj "Device controls". Sen kan du välja på "Live! Drive"-fliken om ljudet ska komma ur högtalarna när du använder hörlurar.

 

Hoppas att detta var lösningen på ditt problem... Jag förstod nämligen inte frågan riktigt...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...

Jag har ingen sådan icon i mitt aktivitetsfält. Jag har däremot på ett annat ställe valt att just högtalarna ska stängas av om jag kopplar in hörlurar i live driven. Tyvärr så kommer det inget ljud i mina hörlurar när jag försker plugga in dessa.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla bra svaren!

Tyvärr var det bara klantiga jag som tog fel drivrutin på creative.com's hemsida.

 

Typiskt mig!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...