Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fler språk i Office 2000!?


David12

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur man lägger till fler språk i rättstavningen i Office? Vill kunna lägga din franska och italienska också! men då vill den ju ha nån ordlistefil, var hittar man sådana?

 

Tacksam för snabb svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyg, alternativ, språkkontroll, ordlistor, språk, välj och lägg till. Var beredd att ha din Office-skiva till hands.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar nästan! den söker ju bara efter filer på C:\...proof..nånstans..vet du ar dom andra språkfilerna liggeR?

 

TACK!

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du måste köpa de andra språken, på en svensk office skiva följer det bara med svenska och engelska.

 

 

Proofing tools följer med i resurskitet för Office, men det kostar ganska mycket om man inte har avtal med MS.

 

mvh

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-05 16:19:17 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker?

Jag har Office 2000 premium, svensk version. Och nog har jag fått till en ordlista för tyska.

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2001-12-05 16:20:16 av Max]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jasså, kan du använda dom också, eller finns dom bara i listan, jag har dom i listan, men kan inte använda dom....

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dom inte installerade just nu. Men innan senaste formateringen fungerade åtminstone tyska, franska, italienska.

Om de nu finns i listan, borde de väl fungera.

Jag återkommer när jag testat

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag var för snabb att lämna svar.

För att se vilka ordlistor som finns att tillgå: Verktyg, språk, ange språk. Där ser man vilka språk som har ordlistor, markerade ABC. Svenska, engelska, tyska och finska. Ett antal varianter av alla språken utom finska.

Völjer jag något av dessa språk, ja då får jag ta fram Office-skivan.

Men hur kan jag utnyttja alla de olika språken? Är kanske för att kunna ändra språk på datorn helt enkelt?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan jag utnyttja alla de olika språken? Är kanske för att kunna ändra språk på datorn helt enkelt?

 

Proofing Tools och resurskitet, nej, inte byta språk på menyer mm, utan bara ordlistor och synonymer... :-)

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...