Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ghost


miketree

Rekommendera Poster

Jag har gjort en ghost av en win2000 installation. Jag vill bränna av den så det blir en recovery-cd av den ... hur gör jag? Vilka filer behöver jag skapa mm mm!

 

MVH Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har fått en .gho fil. Du kan ju helt enkelt bränna .gho filen som vanligt på en CD.

 

Sedan bränner du också över ghost programmet, dvs endast ghost filen som körs i DOS. Det är en enda fil som är ca 659 KB stor (ghost.exe).

 

När du då vill göra en 'recovery' startar du som vanligt med startdiskett. Kör sedan ghost.exe från CD-n och 'kopierar' .gho filen över till hårddisken.

 

 

PS. Det går också att göra bootbara CD-skivor. Då kan man till exempel göra så att kopieringen av .gho filen till hårddisken startas automatiskt osv. Har det tyvärr inte i huvudet just nu hur exakt man gör. Någon annan som kan?

 

 

 

________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Skulle vara 'tufft' med några poäng. Förtjänar jag inte dem? ;)

 

[inlägget ändrat 2001-12-03 12:50:03 av MagicBoy (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

 

 

Varför inte låta Ghost bränna sin image direkt istället? Eller har du en äldre version som inte har stöd för brännare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tjena!!

 

Hur gjorde du ghostimagen???

Jag har en server som jag måste göra en image av, men jag kommer inte åt diskarna, utan måste skapa bootdisk med PERC kontroll drivrutiner (dell server).

Hur gör man det???

 

/Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...