Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Autorun.ini


Nicrosoft

Rekommendera Poster

Jag vill att ett html dokument öppnas automatiskt när jag stoppar i cd:n. Jag provade att skriva i autorun.ini:

[autorun]

OPEN=Nisse.html

ICON=Win98cd.ico

 

Detta funkade inte utan det kom upp att det inte var ett giltligt 32bitars program.

 

Jag antar att jag måste skriva ngt typ:

[autorun]

OPEN=C:\Program\Internet Explorer

ICON=Win98cd.ico

 

Någon som vet hur man skriver för att Explorern skall öppna filen nisse.html ??

 

Hade man haft cd-rw kunde man ju testat sig fram , men det har man ju inte ;(

 

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man skriver ungefär så här:

 

[autorun]

OPEN=C:\Program\Internet Explorer\iexplorer.exe,d:\nisse.html

ICON=Win98cd.ico

 

 

Ska testa med RW

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett av servicepacken till Win NT4 eller om det är fullversion-skivan till Win NT4 har MS ett program som ligger i BIN-biblioteket som gör att man kan autostarta HTML-filer. Detta funkar perfekt att kopiera, och jag har i alla fall inte funnit någon annan användbar lösning som gör detta utan ett "exe-program". Bara min ini-fil har i alla fall jag inte lyckats få detta att funka. MS-programet från WinNT4-skivan funkar inte bara med Exploder utan även med andra webbläsare, spelar alltså ingen roll om det är Netscape eller Opera man har i maskinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så här!

Skapa ett nytt txt dokument.

Skriv:

[autorun]

open=start.exe filnamn.html

 

Missa inte mellanslaget,döp sen dokumentet till autorun.inf(skriv "autorun.inf")

Lägg det i roten på CD:n sen ska det funka.Du kan kanske utelämna .exe men jag är inte säker.Fungerar även med andra filtyper.Programmet som ligger i C:\WINDOWS\COMMAND öppnar det program som är associerat med filtypen.

 

Nu till nåt svårare!

Hur gör man för att öppna flera olika .exe filer samtidigt?Typ alla .exe som ligger i Windows mappen eller nåt.Kan ju va skoj att ge bort en sån skiva........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Visst kan är det kul att jävlas lite med folk ibland 8))

 

Jag gjorde en autorun.inf med innehållet:

 

[autorun]

OPEN=nisse.bat

 

i bat-filen skrev jag:

c:

calc.exe

Cdplayer.exe

 

Jag har provat genom att lägga filerna i roten på min D:disk och när jag klickar på iconen så startar programmen jag skrivit in i bat-filen. Detta sätt kräver iof att man skriver in filnamnet på exe-filerna, jag provade att skriva *.exe men det gick inte.

 

Have fun // Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...