Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

17" trinitron eller Eizo F55 17"-monitor...?


MattiasN

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja veta vad ni anser är det bästa valet av en Eizo F55 17" monitor eller en trinitron-monitor på 17" ?

Är det möjligtvis någon som har erfarenhet av någon av dessa varinter? Finns det exempelvis några nackdelar med trinitron-skärmar förutom att de är en aning dyrare? Och vad tycker ni om Eizo-monitorn, ni som har testat den?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 17" Vivitron-skärm från Gateway som använder sig av trinitronteknik, och jag har inte sett många skärmar som är så behagliga att sitta framför som denna. Å andra sidan så vinner ju Eizo's F55 väldigt många tester, men själv har jag aldrig sett på den skärmen.

Annars säger ju "experterna" på MD att det är väldigt personligt det här med skärmar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Jag skulle välja Trinitron-skärmen. Jag har ingen själv men min 29" med SuperTrinitron bildrör röjer! Ju flatare desto bättre, när det gäller skärmar alltså :-)

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Nej, jag använder inte 29" till datorn. Men det vore kanske schysst att spela Quake2 på den...

Jag har en Compaq (urk!) men 17" skärmen är faktiskt helt okej. Varför jag nämnde TV:n var för att den har S-trinitron bildrör och jag har mkt positiva erfarenheter av den. Det som sitter i skärmarna är ju av liknande modell...

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...