Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T39 som modem


Lindroth

Rekommendera Poster

Jag har försökt att använda min T39:a som modem. Jag har kommit så långt att det ringerupp men får ej svar av modempolen (Telia & WorldOnLine) men vanliga modemet fungerar. Är det någon inställning jag glömt att göra?

 

Snart (20 Nov. förhoppningsvis) så får jag GPRS från Telia, hur gör jag för att koppla upp mig till internet med det då?

 

 

/Lindroth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en T68:a och att koppla upp mig mot modempol är inga problem. Har du provat att ringa upp Telias eget surfnummer för internet via mobilen?

 

Vad det gäller GPRS så fungerar telia kanonbra, till t.ex T68:a kan inställningarna skickas via SMS från Teliamobiles hemsida. Tror det funkar för T39:an oxo.

 

Får du inte igång uppkopplingen så kan du maila mig så kanske jag kan hjälpa dig.

 

Att surfa på Internet via datorn och GPRS genererar väldigt mycket data och tillomed 25Mb överföring går åt som smör i solskenet :)

 

/Jimmy

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det går ju inte att ringa 020 el. 071. Är det något som man måste aktivera hos operatören, jag har ej Refill utan jag har mobitel pott.

 

Jag menar inställningarna i datorn, så att man använderGPRS, för man ska väll inte ringa upp telias modempol då?

 

Jo jag förstår att det fort går många mb, men jag ska bara ha det som ett alternativ när vanliga telefon linjen måste vara fri. Det går ju lite snabbare än telefonens eget modem.

 

[inlägget ändrat 2001-11-16 16:32:41 av Lindroth]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej

Jag har oxo en T68 och undrar hur f** jag ska kunna surfa med datorn vua nallens gprs. Jag har iröga för att kommunicera mellan pc o t68.

 

Hur ska jag göra?

 

 

/Illsley

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...