Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det att köpa?


JS

Rekommendera Poster

Jag är på gång att köpa nytt moderkort och processor, och jag undrar om det är någon som vet om man kan köpa ett moderkort med 266mhz buss hastighet som har stöd för både ddr-minne och pc133-minne (inte samtidigt alltså).Anledningen till att jag vill köpa ett med stöd för båda är att det blir lite mycket pengar att lägga ut om man ska köpa allt på en gång, och jag har 512mb pc133 sedan innan och då vill jag kunna använda detta tills det har rullat in lite pengar igen. Om det är någon som vet något bra märke osv. skulle jag bli överlycklig för ett tips!

tack på förhand:John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen ECS K7S5A som har plats för både SDR och DDR.

 

Funkar fint än så länge, har iofs bara kört det några dagar.

 

[inlägget ändrat 2001-11-15 14:39:11 av redep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen ECS K7S5A som har plats för både SDR och DDR.

 

Funkar fint än så länge, har iofs bara kört det några dagar.

 

Jag med ;-) Imorgon har jag kört det i 14 dagar, funkar fint såklart :-) I memory benchmark i SiSoft Sandra(512MB DDR) är det bara omsprunget av KT266A och P4 m. RAMBUS RDRAM(OBS! Och det med bara en 200MHz buss som Duron har). Och då kör jag bara med en Duron 1GHz, fast med alla minnesinställningar på snabbaste läget(ULTRA, cas2, 3/6 timing).

 

Nu kör jag med grafikkortet, ett MX400, i 220MHz gpu och 180MHz minne(DDR=360MHz) och alla windows program går stabilt, liksom Halflife(ruggig framerate, hinner inte med själv) och Q3A _men_ då går inte 3Dmark2001 att köra längre. Jag antar att jag måste ställa ner minnet igen, iaf med bara en Duron, för att det ska gå att köra igen, men å andra sidan funkar ju allt annat i det snabbare läget så vete tusan om jag orkar.

 

Givetvis finns det planer på en "top of the line" Athlon XP vad det lider, samt ett lite häftigare graffekort. Det är inget jag förväntar mig ska vara några problem med...

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

[inlägget ändrat 2001-11-15 15:34:23 av PaleRider]

[inlägget ändrat 2001-11-15 18:24:11 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...