Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BCC-fältet visas i Bevakningsmailet.


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Om jag inte fattat saken helt fel står BCC för något i stil med Blind Carbon Copy. Det är alltså fältet dit man vill skicka ett mail som inte ska synas för de övriga mottagarna. Har jag rätt eller fel?

 

I vilket fall visas just detta fält i mina "Bevaknings-mail" ifrån eForumet.

 

Subject: Bevakning Eforum

BCC: "xxxx.x@xxxx.xx" <xxxx.x@xxxx.xx>, "xxxxx@xxx.xxx" <xxxxx@xxx.xxx>

Inte för att jag vill dölja min adress för någon i forumet, men någon annan kanske inte vill skylta med sin? :I

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, BCC står för/tolkas Blind Carbon Copy.

 

men vilka adresser ser du? Tittade på ett bevakningsmail från E-forum och den enda adressen jag såg var min egen. Normalt sett ser man dock inte någon av de adresser som står i BCC fältet, inte ens den egna adressen. kan göra mig lite förvirrad ibland då jag måste titt på blabla avsnittet i posten för att se vilken adress jag fått brevet via, vilket är intressant ibland.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vilka adresser ser du?

Nu har jag lämnat hemmet där jag har Eudora 5 installerat, men det stog precis som jag skrev det (frånsett x:en).

I de flesta stog bara min e-post men i vissa står det flera adresser...

 

Tycker att det verkar skumt om Eudora skulle visa BCC-adresserna på inkommande mail. :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att denna tråd hör hemma i buggrapporten egentligen.

 

Kan det vara som så att Bevakningstjänsten skickar ut ett mail till alla som bevakar genom att skriva ett brevhuvud där alla adresser skrivs i BCC-fältet. Eller det tror den ivartfall. men något blir fel och alla adresser syns. Din egen samt alla de andras som också bevakar denna tråd...

 

TJOHOO NI PÅ IDG!!!

Har jag rätt???

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...